موفقیت «بی‌تیمار» در اصفهان/ فقر همه ارکان جامعه را به‌هم می‌ریزد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴

موفقیت «بی‌تیمار» در اصفهان/ فقر همه ارکان جامعه را به‌هم می‌ریزد

فیلم «بی‌تیمار» نوشته و به کارگردانی سحر جعفری‌زاد در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه مستقل اصفهان، برنده بهترین فیلمنامه شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فیلم «بی‌تیمار» نوشته و به کارگردانی سحر جعفری‌زاد، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه مستقل اصفهان که ۱۵ خردادماه، به صورت آنلاین، برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه و دیپلم افتخار کارگردانی فیلم شود.

سحر جعفری‌زاد نویسنده و کارگردان سینما درباره موضوع فیلم «بی‌تیمار» گفت: این فیلم در سال ۹۹ ساخته شد، زمانی که اولین موج شیوع کرونا فروکش کرده بود ولی بحران و ترس در جامعه هنوز وجود داشت. اتفاقا فیلم «بی‌تیمار» هم در مورد خانواده‌ای است که یکی از اعضای خانواده درگیر کرونا می‌شود و این موضوع باعث سر باز کردن بقیه زخم‌های خانواده می‌شود. پدر خانواده‌ای که کارگر کارخانه است، در اثر ابتلا به کرونا فوت می‌کند همسرش دچار افسردگی می‌شود و تنها فرزند خانواده هم درگیر نگهداری از مادر می‌شود. روزی مادر خانواده به محل کار شوهرش می رود تا بسته ارزاقی که دست نگهبان کارخانه است تحویل بگیرد اما در آنجا متوجه می‌شود نگهبان کارخانه از ارزاق کارگران دیگر دزدی می‌کند و با جلو رفتن داستان، به بحرانی که در زندگی نگهبان است هم پی می‌بریم.

این کارگردان سینما، فیلم خود را استعاری برشمرد و توضیح داد: نام فیلم «بی‌تیمار» به معنی بی سرپرست است. جامعه ای که از یکدیگر دزدی می‌کند تا به حیات خود و خانواده‌اش ادامه دهد، بدون اینکه به سرنوشت دیگران فکر کند، جامعه بحران زده و بی سرپرست است. وقتی فقر در جامعه‌ای ریشه بدواند، بحران‌های دیگری نیز خصوصا در روابط خانواده و جامعه ایجاد می‌کند.

وی با ذکر عوامل فیلم ادامه داد: تهیه‌کننده فیلم «بی‌تیمار» علیرضا روئین‌فر است و رادین روئین‌فر، شقایق فریادشیران، علی بانگی و نیلوفر ولی‌پور طاهری در آن ایفای نقش می‌کنند.

سحر جعفری‌زاد در پایان درباره حضور فیلم «بی‌تیمار» در جشنواره‌های دیگر هم بیان کرد: این فیلم پیش از این در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و هجدهمین جشنواره تصویر سال هم به نمایش در آمده است.

مریم ادیبی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است