فیلمنامه «چریکه چرو» از جشنواره آمریکایی جایزه برد/ فیلمی درباره کودک‌همسری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲

فیلمنامه «چریکه چرو» از جشنواره آمریکایی جایزه برد/ فیلمی درباره کودک‌همسری

فیلمنامه فلیم «چریکه چرو» به نویسندگی علی مرادجانی برنده جایزه بهترین فیلمنامه در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه folcs آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم کوتاه «چریکه چرو» به نویسندگی علی مرادجانی برنده جایزه بهترین فیلمنامه از نهمین جشنواره FOLCS international short film competition که بر فرهنگ‌های بومی(فولک) مناطق مختلف جهان تمرکز دارد، شد.

علی مرادجانی نویسنده فیلمنامه «چریکه چرو» درباره شکل‌گیری این فیلمنامه گفت: شکل‌گیری فیلمنامه «چریکه چرو» (فریاد بلوط) به دی‌ماهِ ۱۳۹۸ برمی‌گردد که دیداری با حافظ حسنوند کارگردان فیلم داشتم. او طرح فیلمنامه را مطرح کرد و در نهایت کلیت فیلمنامه مشخص شد. پس از آن، یک هفته روی طرحِ فیلم کار کردم، متوجه شدم کار برایم از آن چیزی که فکرش را می‌کردم، جدی‌تر شده است. البته طرحِ حافظ حسنوند در ابتدا نام دیگری داشت که با پیشنهاد من به «چریکه چرو» تبدیل شد.

مرادجانی درباره موضوع این فیلم توضیح داد و بیان کرد: موضوع فیلم به کودک همسری برمی‌گردد؛ پدیده‌ای که متاسفانه در منطقه لرستان و البته دیگر نقاط کشورمان دیده می‌شود. مراحل فیلمنامه هم با طرحی تک محوری آغاز شد و  با اضافه کردن شخصیت‌های مختلف به داستان، تبدیل به روایتی چند بُعدی شد. ماجرای این فیلم به زندگی خانواده‌ای می‌پردازد که به دلیل فقر، پدر خانواده قصد دارد دخترِ کم سن و سالش را مجبور به ازدواج کند و این خود آغازگر ماجراست…

این نویسنده در پایان درباره زمان صرف شده برای نوشتن فیلمنامه «چریکه چرو» اظهار کرد: نوشتن فیلمنامه حدود ۱۰ ماه طول کشید. در طول این ۱۰ ماه بیشتر از بیست بار فیلمنامه بازنویسی شد و هر بار تلاش کردم تا نقاط ضعف اثر را برطرف کنم تا در نهایت به هماهنگی مورد نظر در اثر برسم. برای نگارش این فیلمنامه تحقیقات وسیعی انجام دادم. پرسش‌های بسیاری در ذهن داشتم که برای یافتنِ پاسخ‌هایشان با کسانی هم‌کلام شدم که یا قربانی موضوعِ کودک همسری یا در آستانه قربانی شدن در این مسیر بودند.

انتهای پیام/

چریکه چرو

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است