«دنیای ژوراسیک» در هفته اول اکران ۵۵ میلیون دلار فروخت/ حمله دایناسورها به گیشه | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

«دنیای ژوراسیک» در هفته اول اکران ۵۵ میلیون دلار فروخت/ حمله دایناسورها به گیشه

فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» درنخستین هفته اکرانش بین المللی خود 55.4 میلیون فروش کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» با فروش ۵۵٫۴ میلیون دلاری در باکس آفیس بین‌الملل اکران خود را آغاز کرد.

ششمین قسمت از مجموعه «دنیای ژوراسیک» با محوریت دایناسورها محصول یونیورسال در حالی در این آخر هفته در ۱۵ بازار بزرگ بین المللی اکران شد که حدود ۱۰ هزار پرده سینما را در کشورهای مکزیک، کره، برزیل، ایتالیا و چند کشور دیگر به خود اختصاص داده بود.

«دنیای ژوراسیک: قلمرو» با ۱۸ میلیون دلار بیشترین فروش افتتاحیه را در مکزیک داشت و پس از آن در کره جنوبی با ۱۵ میلیون دلار، برزیل با ۴٫۳ میلیون دلار و ایتالیا با ۳٫۴ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار گرفت. این فیلم در ماه ژوئن امسال در فرانسه، آلمان، استرالیا، اسپانیا، بریتانیا، چین و ژاپن اکران بین المللی خود را ادامه می دهد.

انتظار می‌رود که «دنیای ژوراسیک: قلمرو» یکی از بزرگ‌ترین و سترگ ترین فیلم‌های تابستان باشد که در تاریخ ۱۰ ژوئن در سینماهای ایالات متحده آمریکا روی پرده می رود. فیلم های قبلی این مجموعه سینمای یعنی «دنیای ژوراسیک» در سال ۲۰۱۵ و «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» در سال ۲۰۱۸ هر کدام بیش از یک میلیارد دلار در گیشه فروش داشتند.

کالین تروورو کارگردانی این قسمت «دنیای ژوراسیک» را با حضور ستاره های این فیلم همچون سم نیل، جف گلدبلوم و لورا درن برعهده دارد.

این فیلم یکی از اولین تولیدات پرهزینه ای بود که فیلمبرداری اش در دوران کرونا انجام گرفت.

در جای دیگری از گیشه بین الملل، تام کروز با فیلم «تاپ گان: ماوریک» که بازارهای بسیار بیشتری نسبت به «قلمرو» در اختیار داشت، نسبت به دیگر رقبا فروش بهتری داشت. دنباله «تاپ گان» محصول ۱۹۸۶، ۸۱٫۷ میلیون دلار از ۶۴ بازار بین الملل به دست آورد و مجموع فروش بیرون از آمریکای خود را به ۲۵۷ میلیون دلار رساند. این فیلم در سطح جهانی تاکنون ۵۴۸٫۶ میلیون دلار فروش داشته است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است