اکران «بن بست وثوق» در نیمه دوم سال

حمید کاویانی کارگردان فیلم سینمایی «بن‌بست‌ وثوق» که در سال ۱۳۹۵ساخته شد، در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی و زمان اکران آن به «صبا» گفت: این فیلم کهنه نمی شود که بخواهد زود اکران شود، سال گذشته مراحل فیلم تا ماه اردیبهشت ادامه داشت و  تلاش‌مان این بود که در نیمه دوم تابستان فیلم را اکران کنیم که همان موقع بسیاری از قراردادها بسته شده بود و ظرفیت اکران سینمای ایران گنجایش نمایش فیلم را نداشت. پس از آن به دلیل شرایط اکران بسیار بد پاییز و زمستان، ترجیح دادیم فیلم را در زمانی دیگر به نمایش بگذاریم.

وی درخصوص زمان دقیق اکران آخرین ساخته خود ادامه داد: در سال جدید گفتگو با پخش‌کننده‌ها را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم به نتیجه مشخصی در بحث سرگروهی و زمان اکران برسیم. فکر می‌کنم اکران فیلم به نیمه دوم سال کشیده شود.

کاویانی در ارتباط با سبک فیلم توضیح داد: ما در «بن بست وثوق» ترجیح دادیم فرمول های رایج سالانه سینما را استفاده نکنیم، فرمول های تکراری که همیشه در برخورد با فرآیند پخش، حرف اول را می زند، برای آن دسته از سینما دوستان که دغدغه سینمایی دارند سرخوردگی به همراه آورده است و در نتیجه تماشاگران دشوار پسند با حسِ ناخوشایند نادیده گرفته شدن، از حضور در سالن های سینمای ایران دوری می کنند. فیلم‌هایی را می بینیم که بر اساس فرمول نسبتا تعریف شده ذائقه مخاطب تولید می شود و اگر مدتی از زمان اکران آن بگذرد یا حادثه ای اتفاق بیفتد، فیلم دیگر کاربردی ندارد و به خوبی نمی تواند غیر از زمان تعریف شده بر اساس آن فرمول با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. فیلم «بن بست وثوق» زبان خاص خود را دارد و خیلی به زمان خاصی تعلق ندارد. من ترجیح می دهم زمانی فیلم به نمایش در بیاید که مخاطب هدف فیلم، به درستی با آن آشنا شود و با آگاهی به تماشای آن بنشیند، ما منتظریم که‌ پخش کننده، مخاطب هدف را به سینما دعوت کند و‌ در زمان مناسب آن را اکران کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور بازیگران  شناخته شده در فیلم، چه میزان به بازخوردهای مثبت پس از اکران امیدوار است؟گفت: من به روشنی این جمله را به کار می برم که مخاطب سینمای ایران قطعا با کیفیتی فراتر از انتظار در زمینه بازیگری و ایفای نقش در این فیلم مواجه می شوند. بازی هایی را خواهند دید که خیلی کم تکرار شده و به خوبی قدرت به یاد ماندن را در خود دارد. برای مثال امین تارخ هنرمند درجه یک سینما که شاید سینما کمتر از شان و ارزش و اندازه این هنرمند بهره گرفته باشد، هنرمندانه، شخصیتی را به سینمای ما اضافه کرده که می‌تواند برای مدتی طولانی در اذهان ماندگار باشد، وی با قدرت و هوشمندی تمام، در «بن بست وثوق » ایفای نقش کرده و از بازی ها و کیفیت رایج در سینمای ما پای خود را فراتر  و کاری با ارزش از خود به یادگار گذاشته است. همینطور هانیه توسلی نیز یکی از زیباترین بازی های دوران حرفه ای خود را در نقش لیلای فیلم به نمایش گذاشته است و بدون تردید نتیجه کار او در یادها خواهد ماند. ما در این فیلم با چهره و تصویری از جمشید مشایخی مواجه هستیم که بدون ذره ای تردید می تواند با نقش های ماندگاری که پیش از این بازی کرده اند، شانه به شانه بایستد و‌ در ذهن مخاطب جای خود را باز کند‌. این فیلم، فیلمی پر بازیگر است و تمامی بازیگران آن درخشیده اند و با ایمان کامل می توانم بگویم حضور پر ارزش آنها در فیلم «بن بست وثوق» تکرار نشدنی است.

کاویانی در خصوص استقبال پس از اکران فیلم نیز گفت: همه سعی خود را کرده ام که شرمسار پرده نقره ای سینما نباشم، امیدوارم مخاطب فیلم را دوست باشد. تردید ندارم کسی که سینما را دوست دارد و آن را دنبال می کند از فیلم خوشش ‌می آید و با بن بست وثوق ارتباط برقرار خواهد کرد.
او درخصوص زمان قطعی اکران فیلم نیز گفت: امیدوارم پس از فیلمبرداری فیلم دوم من که در تدارکات آن هستیم، «بن بست وثوق» را اکران کنیم.

گفتنی است؛ «بن‌بست وثوق» فیلمی  به کارگردانی و نویسندگی حمید کاویانی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید است که در آن  بازیگرانی چون امین تارخ، هانیه توسلی، محمود جعفری، مهدی پاکدل، هومن برق‌نورد، یوسف مرادیان، مسعود سخایی و… همایون ارشادی، هوشنگ توکلی و جمشید مشایخی به ایفای نقش پرداخته اند.