مجریان «هاشور» از تجربه اجرای مشترک گفتند/ فصل سوم تا قبل از محرم ادامه دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۶
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

مجریان «هاشور» از تجربه اجرای مشترک گفتند/ فصل سوم تا قبل از محرم ادامه دارد

فصل سوم برنامه تلویزیونی «هاشور» که با شعار «صمیمی‌ترین قاب تلویزیون» فعالیت خود را با امیر بیشه و محمد مهدی رضائی به عنوان مجری بازیگر آغاز کرده بود، بعد از حدود 8 ماه فعالیت با یک مجری روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، فصل سوم برنامه تلویزیونی «هاشور» که به تهیه کنندگی سیداحمد مصطفوی و با اجرای امیر بیشه و محمدمهدی رضائی از مهر ۱۴۰۰ آغاز شده بود و در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۱ با ویژه برنامه‌هایی همراه مخاطبان خود بود با استفاده از نمایش طنز، گفتگو با سوژه‌ها و صاحب نظران، همچنین بهره‌گیری از آیتم دوربین مخفی و گفتگو با مهمانان برنامه روی آیتم شبکه افق قرار گرفت.

«هاشور» که با اجرای دو مجری بازیگر در فصل سوم و چهارم با مخاطبان خود همراه شد، این روزها تنها با اجرای امیر بیشه همراه مخاطبان شبکه افق است و دلیل قطع همکاری محمدمهدی رضایی دیگر مجری برنامه «هاشور» مشخص نشده است.

در ادامه مصاحبه کوتاهی از دو مجری برنامه تلویزیونی «هاشور» را می‌خوانید که توانست جزو پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه افق در ماه‌های اخیر براساس آمار مرکز تحقیقات صداوسیما قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این مصاحبه قبل از جدایی مجری دوم برنامه صورت گرفته است و دلایل جدایی محمدمهدی رضائی در آن ذکر نشده است.

امیربیشه مجری برنامه «هاشور» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره نوع همکاری با مجری مکمل خود در برنامه «هاشور» گفت: من و محمدمهدی رضایی از فصل سوم به برنامه «هاشور» اضافه و از زمانی که وارد این برنامه تلویزیونی شدیم، قرار بود که در کنار اجرا آیتم‌های نمایشی هم داشته باشیم، به این شکل که در ساختار جدید برنامه قرار بود که دو مجری‌ بازیگر مقابل دوربین قرار بگیرند.

سلبریتی‌ها نمی‌توانند با مخاطب صمیمی شوند

بیشه با اشاره به اینکه با مجری مکمل خود در برنامه «هاشور» در گذشته همکاری داشته است و نتیجه آن همکاری منجر به هماهنگی بیشتر آن‌ها در قاب تلویزیون شده است، توضیح داد: در فصل سوم «حرفشم نزن» را کنار هم تجربه کرده بودیم و شناخت کاملی از هم داشتیم که این ویژگی‌ها باعث شد در فصل‌هایی که با هم روی آنتن شبکه افق با برنامه «هاشور» هستیم، برنامه مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

مجری بازیگر برنامه «حرفشم نزن» با اشاره به اینکه بیشتر بازیگرها و به نوعی سلبریتی‌ها برای جذب بیشتر مخاطب به سمت اجرا برنامه‌های تلویزیونی حرکت می‌کنند، بیان کرد: بازیگرها و سلبریتی‌ها هرچقدر هم که در عرصه اجرا بتوانند موفق ظاهر شوند، مردم در آخر آن‌ها را با بازی‌هایی که سینما و تلویزیون ارائه داده‌اند می‌شناسند.

وی درباره وجه تمایز اجرا در برنامه «هاشور» با دیگر برنامه‌های تلویزیونی گفت: مجری باید بتواند بدون ایجاد یک پیش زمینه در ذهن مخاطب یا مهمان، صمیمیت و به نوعی خودمانی بودن را انتقال دهد ولی وقتی یک سلبریتی وارد عرصه اجرا می‌شود، نمی‎‌تواند صمیمیت را از حدی افزایش دهد، زیرا مخاطب خواه یا ناخواه پیش فرض‌هایی از شخصیت و پیشینه هنری او دارد و در مقایسه با آن‌ها به تناقض می‌خورد و راه صمیمیت با مخاطب برای او بسته می‎شود.

بیشه که در برنامه‌های «هفتگ» و «جوان ایرانی سلام» شبکه رادیویی جوان فعالیت می‌کند، در واکنش به این مساله که آیا مجریانی که از رادیو به تلویزیون می‌آیند موفق‌تر از دیگر مجریان تلویزیونی هستند، اظهار کرد: استادان زیادی هستند در حوزه اجرا که معتقدند، مجریان که از رادیو به تلویزیون مهاجرت کرده‌اند در مقایسه با تمام مجریان، ظرفی و استعداد بیشتری برای موفقیت دارند.

رادیو تصویری‌ترین رسانه دنیا است

وی با ارائه این تعریف که رادیو به دلیل تصویرسازی که در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند، تصویری‌ترین رسانه دنیا است، ادامه داد: مجری رادیو به دلیل اینکه تنها با صدا است که می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند، جزو سخت‌ترین فعالیت‌ها است، یک مجری و گوینده رادیو در یک لحظه باید به صدای پشت صحنه و تهیه کننده گوش کند، متن را جلوتر بخواند با چشم و همان متن را بیان کند و حواسش به این هم باشد که چه ذهینتی برای مخاطب با صدای خود می‌سازد، این حجم بالای کار در اجرای برنامه تلویزیونی وجود ندارد و مجری در شرایطی راحت‌تر به ارتباط با مخاطب خود اقدام می‌کند.

مجری «هاشور» در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا علاقه‌ای برای اجرای برنامه تلویزیونی به عنوان حرفه تخصصی خود دارد، عنوان کرد: واقعیت این است که با مساله‌ای که مردم دوست داشته باشند، من هم ارتباط برقرار می‌کنم. اگر روزی بازخورد بگیرم که من توانایی و ظرفیت یک مجری برنامه تلویزیونی را ندارم، قطعا اجرا را کنار می‌گذارم، البته تاکنون باتوجه به اینکه چندین ماه است با برنامه «هاشور» روی آنتن شبکه افق هستیم، بازخوردهای خوب و سازنده‌ای دریافت کرده‌ام.

در ادامه محمدمهدی رضائی دیگر مجری این برنامه تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تجربه حضور در این برنامه آن هم در شلوغ‌ترین شب‌های تلویزیون در ماه رمضان و تعطیلات نوروز گفت: من هیچ وقت پا در کفش مجریان تلویزیون نمی‌گذارم، چون نه علاقه‌ای به آن دارم و نه توانایی اجرای کامل را در خود می‌بینم. مجری کسانی مانند احسان علیخانی و فرزاد حسنی هستند، من توانایی آن‌ها را ندارم و اگر در برنامه «هاشور» به عنوان مجری حضور داشتم، تنها به دلیل وجه بازیگری که این برنامه تلویزیونی به مجریان برنامه داده بود.

وی با تاکید براینکه یک مجری بازیگر است نه مجری عنوان کرد: من با این شرط با تهیه کننده و کارگردان برنامه قرارداد بستم که من را به عنوان یک بازیگر بشناسد و وجهه اصلی من را روی محور اجرا قرار ندهد. من بازیگری و کارگردانی را دوست دارم و می‌خواهم که این حیطه را که تحصیلات آکادمیک من هم است، ادامه دهم. همان طور که امیر بیشه بیشتر از اینکه مجری برنامه تلویزیونی باشد، یک گوینده رادیو و یک بازیگر آیتم‌های نمایشی است.

رضائی ادامه داد: زمانی که اجرای «هاشور» همراه با یک مجری دیگر به من پیشنهاد شد، قبول کردن این کار را به تاخیر انداختم و در حضورم دچار شک تردید شدم، ولی از زمانی که متوجه شدم من و امیر بیشه مجری‌های مکمل هستیم، این کار را همان لحظه پذیرفتم و از جلسه اول قرار شد که من و امیر بیشه به هیچ وجه نمونه مجریان داخلی و خارجی نباشیم و سعی کنیم با خلاقیت خود مقابل دوربین قرار بگیریم.

ده‌نمکی و عنقا سرسخت‌ترین مهمان‌های «هاشور» بودند

مجری بازیگر «هاشور» با اشاره به اینکه این برنامه جزو بهترین تجربه‌های کاری او بوده است، تصریح کرد: برنامه «هاشور» به دلیل فضای محتوایی که دارد، هر قسمت با یک شخصیت که فضای شغلی و ذهنی متفاوتی دارد، روی آنتن تلویزیون رفته است؛ به عنوان مثال یک مهمان کم حرف است، یک مهمان زودرنج است، یک مهمان دیگر محافظه‌ کاری می‌کند و مهمان‌ دیگر شخصیت مهربانی و احساسی دارد، این شاخصه با توجه به آیتم‌ها و بخش‌هایی از برنامه «هاشور» که نیاز به همکاری با مهمان دارد، کار را برای من و امیر سخت‌تر می‌کرد.

وی با اشاره به تعدادی از مهمان‌ها ادامه داد: به عنوان مثال سخت‌ترین شب‌های برنامه زمانی بود که مهمان‌هایی مانند مسعود ده‌نمکی و یا حامد عنقا روبه‌روی ما حضور داشتند و در مقابل شب‌های به یادماندنی که با حضور علیرضا دبیر، وحید شمسایی، مسعود روشن‌ پژوه و جواد خیابانی گذشت، از نظر اجرا برای من و امیر بیشه بسیار متفاوت بود.

رضائی که در چهار قسمت پایانی این برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور نداشته است، در پایان درباره ماهیت این برنامه تلویزیونی تاکید کرد: برنامه «هاشور» سعی دارد به موضوعاتی بپردازد که امکان اشاره به آن‌ها در دیگر برنامه‌های تلویزیونی فراهم نباشد. برنامه‌ای گفتگومحور که خلاصه آن می‌شود میزبانی دو پسر جوان که ساعت‌هایی را با یکی از چهره‌های کشور وقت می‌گذارند و از مهمان پذیرایی می‌کنند.

فصل سوم برنامه «هاشور» به تهیه کنندگی سید احمد مصطفوی و اجرای امیر بیشه تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ و تا قبل از شروع ماه محرم، پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق سیما قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است