چشم‌انداز بین‌المللی کنسرواتوار تهران تعامل با جهان هنر است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
رییس کنسرواتوار تهران در گفت‌وگو با «صبا»:

چشم‌انداز بین‌المللی کنسرواتوار تهران تعامل با جهان هنر است

«کنسرواتوار تهران در سال 1377 با تمرکز بر رشته موسیقی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و تا به امروز موفقیت‌های بسیاری را در عرصه داخلی و خارجی به‌دست آورده است.»

بهزاد معافی رییس کنسرواتوار تهران در گفت‌وگوی اختصاصی خود با «صبا» ضمن اعلام خبر آغاز بکار اولین کنسرواتوار تئاتر در ایران گفت: در پایان دوره آموزشی به فارغ التحصیلان مدرک معتبر بین المللی اعطا می شود.
در ادامه این گفت‌وگو که با حضور دکتر راضیه معافی؛ معاون آموزشی کنسرواتوار تهران و استاد دانشکده خبر انجام شد، بهزاد معافی با اشاره به سبقه، نوع فعالیت و دستاوردهای این مرکز آموزشی طی بیست سال گذشته اظهار داشت: کنسرواتوار تهران در سال ۱۳۷۷  با تمرکز بر رشته موسیقی فعالیت رسمی خود را  آغاز کرد و تا به امروز موفقیت‌های بسیاری را در عرصه داخلی و خارجی به‌دست آورده است.
 وی با اعلام این که در حال حاضر کنسرواتوار تهران با دوازده کشور اروپایی و چندین کشور آسیایی قرداد همکاری دارد گفت: بر این اساس سالیانه در حدود ده گروه از اساتید برجسته خارجی جهت برگزاری کلاس در این مرکز آموزشی به ایران سفر می‌کنند.
رییس کنسرواتوار تهران با بیان این که مطابق برنامه هر از چندگاهی اقدام جدیدی را در این مرکز آموزشی دنبال می کنیم ، اظهار داشت: با احساس جای خالی تئاتر در کنسرواتوار، تصمیم گرفتیم به کمک اساتید برجسته این حوزه ، آموزش و تربیت علاقه مندان به این رشته هنری را شروع کنیم.
وی با بیان این که در پایان دوره آموزشی به فارغ التحصیلان مدرک معتبر وزارت علوم اعطا می شود گفت: همچنین مدرک ارائه شده در بسیاری از کشورهای خارجی قابل ارزشیابی است.
در ادامه راضیه معافی  نیز در خصوص ضرورت و اهمیت راه اندازی کنسرواتوار تئاتر در کشور اظهار داشت: امروزه، هنرهای هفتگانه به خصوص هنر نمایش که جامع سایر هنرهاست به عنوان رسانه ای مؤثر می تواند مفاهیم فرهنگی و هر اندیشه و ارزشی را به نحو شایسته با مخاطب خود در میان بگذارد.
راضیه معافی افزود: از این رو  تئاتر به عنوان هنری فاخر به صور مختلف و از جمله فیزیکال موزیکال با استفاده از ظرفیتهای زبانی و نیز زبان موسیقی مفاهیم مورد نظر را در حوزه های گسترده برای فهم بین‌المللی تهیه و تدوین نموده و به صحنه می آورد.
این مدرس دانشکده خبر تصریح کرد: براین اساس و به منظور بهره برداری از این ظرفیت های هنری لایزال، کنسرواتوار تهران پس از پیشبرد برنامه ها و تحقق برخی اهداف خود در رشته موسیقی و هماهنگ با استانداردهای بین المللی، وظیفه خود میداند در این زمینه نیز توان و امکان خود را با همفکری در طراحی و برنامه‌ریزی و اجرا توسط بزرگان هنر تئاتر کشور به میدان آورد تا به لطف پروردگار و اهتمام تمام فعالان این عرصه، شاهد توسعه و تعالی فعالیت‌های هنری کنسرواتوار تهران در همه رشته‌های هنری به ویژه هنر تئاتر در این مرکز هنری کشور باشیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است