امام‌‌ خمینی (ره) در روایت نویسندگان و دوربین عکاسان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱

امام‌‌ خمینی (ره) در روایت نویسندگان و دوربین عکاسان

پس رحلت امام خمینی (ره) شخصیت و زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دستمایه نویسندگان و شاعران و عکاسان زیادی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، امروز ۱۴ خردادماه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار و اولین رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران است. همین امر تا به امروز دستمایه نویسندگان، شاعران و هنرمندان بسیاری بوده است تا دست به خلق آثار هنری یا جمع‌آوری منابع تاریخی بزنند.

به مناسب رحلت امام خمینی (ره) در ادامه این‌ گزارش به مرور چند کتاب درباره این چهره تاثیرگذار تاریخی و چند عکس و پوستر می‌پردازیم.

کتاب «روحی جان سلام» گزیده نامه‌های مردمی به امام خمینی (ره) توسط پژمان عرب زاده از این انتشارات منتشر شده است.

کتاب «موبه‌مو» با عنوان فرعی «رهبر در آینه رهبر» به تازگی در انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

در پشت جلد این کتاب جمله‌ای از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نوشته شده است که فرموده‌اند: «درس او تنها آن نبود که در حوزه علمیه از او فرا گرفتیم و یا در دوران شانزده ساله مبارزه از دور و نزدیک به جان نوشیدیم. بزرگترین و ماندگارترین درس او آنها بود که در این ده سال همچون آیات حکمت به جان و دل خریدیم و در لوح ضمیر ثبت کردیم. به کمک و اراده‌ی الهی هیچ حادثه و هیچ انگیزه‌ای نخواهد توانست آن را که بخشی از وجود ماست از ما جدا کند و اینجانب در مسئولیت خطیر و جدید خود ملتزم و متعهدم که مو به مو آن درس‌های الهی را بکار بندم.»

کتاب «سیمرغ سی مرغ» نوشته محمد قائم‌خانی به همت انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شد.

کتاب «امیر قافله عشق» نوسته همایون ازسوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد.

کتاب «در سایه آفتاب» نوشته محمدحسن رحیمیان در ۱۲ بخش شامل «در راه آشنایی»، «پیوند با ولایت»، «التزام به ضوابط»، «ویژگی‌های علمی و اخلاقی»، «پاسداری از اصول و ارزش‌ها»، «عشق متقابل»، «نظم و ترتیب در کارها»، «آگاهی، اشراف، جامعیت»، «پاسخ به مسائل شرعی»، «امام از منظری دیگر»، «عکس‌ها و پیوست‌ها» و «نمایه» در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کتاب  «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد» داستان‏ بلندی است درباره‌ زندگی امام خمینی (ره) که نادر ابراهیمی در آن‏ سعی کرده ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را در قالب داستان بررسی‏ کند. این کتاب نیز به همت انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است.

همچنین در ادامه به مرور چند عکس تاریخی از امام خمینی می‌پردازیم:

 

 

 

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000