«سی‌صد» با بازی جواد عزتی و صدای رضا بهرام اجرا می‌شود/ تغییر بازیگران ادامه دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۶
در نشست خبری پروژه «سی‌صد» مطرح شد؛

«سی‌صد» با بازی جواد عزتی و صدای رضا بهرام اجرا می‌شود/ تغییر بازیگران ادامه دارد

نشست خبری کنسرت نمایش «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، نشست خبری کنسرت نمایش «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری با حضور رضا بهرام به عنوان خواننده روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در کاخ سعد آباد برگزار شد.

«سی‌صد» که بر اساس نوشته‌ی از ری بردبری طراحی و تدوین شده است و به موضوع کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در نیشابور می‌پردازد و ایجاد کنش در بطن ذهنِ مخاطب در حفظِ زبان ملی ایرانیان به عنوان مرکز یک‌پارچگی سرزمین، و پیوند دوباره جوانان با موسیقی و شعر اصیل یکی دیگر از مهم‌ترین اهدافِ این پروژه است.

قبل‌تر بازیگرانی چون مهران غفوریان، بهرام رادان، غزل شاکری، دلنیا آرام، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی برای اجرای بخش نمایش این پروژه معرفی شده‌بودند که در ابتدای این نشست، جواد عزتی به عنوان بازیگر جدید «سی‌صد» معرفی شد و سهراب پورناظری با اشاره به حضور غزل شاکری در سریال «جیران» احتمال داد که این بازیگر زن نتواند در «سی‌صد» هم نقش‌آفرینی کند.

سهراب پور ناظری در ابتدای این نشست عنوان کرد: در وهله اول به مردم داغ دیده آبادان تسلیت می‌گویم خیلی بابت این شرایط متاسفیم برای مردم که در سال‌های جنگ بیش‌ترین هزینه را دادند و بعد هم با محرومیت بیشترین هزینه را پرداخت کردند. مردم خوزستان از اول انقلاب که با جنگ، محرومیت همراه بودند و شهدای زیادی تقدیم این مملکت کرده‌اند، شایسه این وضعیت نیستند و امیدوار هستم که مسئولان بیشتر به این مردم توجه کنند.

او ادامه داد: از هشت سال پیش تا کنون آثارم را روی ایران متمرکز کردم و آهنگسازی و ساخت هر پروزه را به کشورم اختصاص دادم و در حد توان خود سعی کردم به فرهنگی که دستگاه‌های مرتبط به آن توجه ندارند، بپردازم و زبان فارسی و فرهنگ ایرانی را جدی‌تر بگیرم. پروژه «سی» را که ۶ سال پیش همراه با همایون شجریان و کارگردانی حمید نعمت الله آغاز کردم، در راستای همین مساله بود.

پورناظری درباره حضور نداشتن همایون شجریان گفت: شجریان به دلیل مشغله‌های که داشت و مسیری که به تازگی در فضای موسیقایی انتخاب کرده است، نتوانست ما را در این پروژه همراهی کند.

او درباره حضور رضا بهرام به عنوان خواننده بیان کرد: موسیقی این نمایش موسیقی پاپ نیست و رضا بهرام براساس توانایی‌هایی که دارد، در این نمایش به عنوان یک خواننده دستگاهی و ایرانی حاضر است و ما در این پروژه با حضور او قرار است شاخه فعالیت‌های موسیقایی خود را در همان سبک موسیقی که در ۱۰ سال گذشته انجام می‌دادیم، ادامه دهیم.

سهراب پورناظری در ادامه درباره بازیگران این پروژه گفت: خبری که امروز می‌خواهم به شما بدهم حضور جواد عزتی در این پروژه است. البته این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده تغییراتی را در ترکیب بازیگران داشته باشیم به طور مثال احتمال دارد خانم شاکری دیگر ما را همراهی نکنند.

ایده پرداز پروژه «سی‌صد» درباره فعالیت‌هایی که به همراه برادرش در سال‌های اخیر انجام داده است، توضیح داد: کاری که ما در این سال‌ها انجام داده‌ایم، آشتی مردم با موسیقی است. اوایل دهه نود بود که با قطعه «چرا رفتی» و آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» رونق را به بازار موسیقی ایران برگرداندیم، به شکلی از تیراژهای ۱۵ هزاری فروش آلبوم‌ها، به سقف فروش میلیونی رسیدیم.

وی ادامه داد: از ۶ سال پیش دغدغه من تولید آثار برای مردم بود، برای من مهم نیست که چه قضاوتی می‌شوم و تنها هدف من این است که برای رسیدن به جایگاه درست فرهنگ و هنر در ایران تلاش کنم و در همین راستا با صددرصد وسواس راه خود را ادامه می‌دهم.

آهنگساز آلبوم «ایران من» توضیح داد: به هیچ وجه پا روی اصولم نمی‌گذارم، معتقد هستم که در کار فرهنگی باید هدف بزرگ را دید، به همین دلیل گروه ما قصد دارد که فرهنگ نقالی‌خوانی قهوه خانه‌ها را زنده کند. نقشه راه این پروژه قرار است که ادامه‌دار باشد و هر سال یک روایت جدید از فرهنگ و هنر ایران را با موضوعیت موسیقی و نمایش ارائه کنیم.

وی افزود: من و گروهم در جبهه جنگ هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا آنچه که در چنته دارم، به بهترین شکل ارائه دهیم، زیرا معتقدیم زمانی که موضوع سرزمین و میهن می‌شود، تمام حاشیه‌ها به کنار می‌روند و هدف در اولویت قرار می‌گیرد و این را هم باید تاکید کنم که ذره‌ای در این پروژه و این راه شک ندارم.

پورناظری درباره اینکه پروژه «سی‌صد» ربطی به فیلم سینمایی «سی‌صد» ندارد، گفت: باز هم تاکید می‌کنم که موضوع این پروژه، ایران است. در روزگاری هستیم که مظلو‌م‌ترین عنصر در جامعه فرهنگ است، در همین راستا «سی‌صد» که حمله مغول به ایران بر‌می‌گردد و قصد دارد این واقعه تاریخی که منجر به سوزاندن صدها کتاب و علم و دانش ایرانی شد، بپردازیم و باید تاکید کنم که محتوای این پروژه ربطی به فیلم «سی‌صد» ندارد ولی شاید پاسخی به آن جعل تاریخی باشد.

محمدحسین توتونچیان تهیه کننده پروژه «سی‌صد» درباره این پروژه عنوان کرد: حدود پنج ماه پیش بود که برنامه‌ریزی‌های این پروژه را شروع کردیم. برای این پروژه نیاز به یک سازه بزرگ داشتیم که صنعت آن را در داخل نبود، برای همین از پنج ماه قبل درگیر رایزنی با یک شرکت چینی شدیم تا علم و تکنولوژی این صنعت را به ما بدهد که در آخر موفق شدیم با علم شرکت چینی و با تلاش مهندسان ایرانی یک سازه را طراحی و پیاده‌سازی کنیم که چهار هزار نفر تا ارتفاع هفت متری از روی زمین می‌توانند به راحتی شاهد برگزاری برنامه باشند.

در قیمت‌گذاری بلیت حواسمان به اقشار مختلف جامعه بود

مدیر موسسه ققنوس در ادامه عنوان کرد: هم اکنون ارزان‌ترین بلیت کنسرت‌ها که برای موسیقی پاپ روی صحنه می‌رود از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا سقف ۵۰۰ هزار تومان هم ادامه دارد. در این شرایط  ما با تصمیم جمع، کف قیمت بلیت‌ها از ۷۰ هزار تومان آغاز کردیم تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از برنامه استفاده کنند. این اقدامی است که در آن فارغ از شعارها و سیاست‌ها سعی کردیم همراه مردم باشیم و نشان دهیم که هنر صرفا جنبه‌های مادی ندارد. البته باتوجه به اینکه ما هزینه‌های بسیار هنگفتی را برای برگزاری این پروژه متقبل شده‌ایم، سقف بلیت‌فروشی را تا ۶۹۵ هزار تومان مشخص کردیم.

رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ که در این پروژه به عنوان خواننده موسیقی دستگاهی معرفی شد، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارها که درباره فعالیت‌های اقتصادی‌ اش از او سوال پرسید، عنوان کرد: اینکه من در زندگی شخصی ام چه کاری انجام می‌دهم اصلا مربوط به جلسه نیست. به هر حال حضور در این پروژه برای من افتخار بسیار بزرگی است. اینکه بخواهید من را با همایون شجریان مقایسه کنید به نظرم چندان جالب نیست. من تعصبی برای ارائه سبک خاصی ندارم برای من مهم حضور در کنار هنرمندان بزرگی است که امیدوارم بتوانم در این سبک موسیقایی موفق باشم و می‌خواهم که این سبک را هم ادامه دهم.

خواننده «سی‌صد» گفت: من از چهار سال پیش که محمدحسین توتونچیان را دیدم شب دوم کنسرت نمایش «سی» بود که بسیار من را هیجان زده کرد. من همیشه چالش را دوست داشتم و بسیار خوشحالم که بعد از موفقیت‌هایی که در عرصه موسیقی پاپ به دست آورده‌ام در چارچوب پروژه «سی‌صد» با تهمورس و سهراب پورناظری همکاری کنم و به هر حال من خودم را برای یک چالش بزرگ آماده کرده‌ام.

برای این اجرا برنامه‌های ویژه داریم

امیر جدیدی کارگردان پروژه «سی صد» هم در ادامه بیان کرد: علاقه زیادی به کارگردانی نداشته و ندارم اما چون این پروژه درباره ایران است و چون دوست دارم برای سرزمینم کار مثبتی انجام دهم، حضور در این پروژه را مغتنم شمردم. برای اجرای برنامه ایده‌های زیادی داریم که همراهی گروه حرکت و پرفورمنس‌های آن‌ها یکی از برنامه‌های ماست و خوشحالم که جواد عزتی به جمع ما اضافه شد و قلب من را قوت داد.

گره تئاتر به دست تماشاگران باز می‌شود

جواد عزتی نیز در ادامه درباره حضورش در این پروژه گفت: من تئاتر کار کرده‌‎ام بنابراین اصلا چیز عجیبی نیست که از دل سینما به این پروژه اضافه شده‌ام. زمانی که عشق به وطن را در این گروه دیدم خوشحال شدم که همکاری با آن‌ها به من پیشنهاد شده است. من هر وقت فراغتی در سینما داشته باشم در حوزه تئاتر فعالیت می‌کنم و این را هم می‌دانم که وضعیت تئاتر در شرایط بسیار بدی قرار دارد. کرونا شرایط سختی را برای هنرمندان تئاتر ایجاد کرد که ما وظیفه داریم با اجرای چنین پروژه‌هایی تماشاگر را دوباره به این سمت تئاتر بکشانیم و نشان دهیم که همیشه گره کار به دست تماشاگران باز می‌شود. باید فرهنگ تئاتر دیدن را دوباره زنده شود و دیدن تئاتر برای خانواده‌ها عادت شود.

پورناظری آهنگساز «سی‌صد» در پایان عنوان کرد: طبق تمام آثاری که در گذشته تولید کرده‌ایم در اجرای آواز این پروژه هم از اشعار معاصر و کلاسیک استفاده کرده‌ایم.

زمان برگزاری کنسرت نمایش «سی‌صد» برای خرداد و تیرماه ۱۴۰۱ در کاج سعدآباد تهران برنامه‌ریزی شده است.

عکس از آوا ابوالفضلی است.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است