افسوس می‌خورم که نگاه تخصصی در رسانه‌ها کمتر شده است/ اخبار «صبا» زرد و جعلی نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
مژده لواسانی در گفتگو با صبا مطرح کرد؛

افسوس می‌خورم که نگاه تخصصی در رسانه‌ها کمتر شده است/ اخبار «صبا» زرد و جعلی نیست

مژده لواسانی ضمن تاکید بر بیشتر شدن رسانه‌های زرد در فضای مجازی، کارنامه خبرگزاری صبا را موفق و قابل قبول ارزیابی کرد.

مژده لواسانی مجری برنامه «بسته پیشنهادی» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در دهمین سالگرد تاسیس رسانه فرهنگی هنری صبا درباره شرایط رسانه‌های فرهنگی و هنری گفت: الان که همه‌چیز مجازی شده، دسترسی به رسانه‌ها و تنوع آن‌ها بیشتر شده است، اما همین امر باعث شده که رسانه‌های تخصصی فرهنگ و هنر که زرد نیستند، کمتر شوند و آن چیزی که در فضای اینستاگرام خاصه درباره سینما و موسیقی می‌بینیم، بیشتر رسانه‌های زردی باشند که صرفا به اخبار و حواشی و عکس و… می‌پردازند.

او ادامه داد: به نظرم رسانه خوب، به اندازه کافی نداریم. من متعلق به نسلی‌ام که از دوره نوجوانی هر ماه با عشق مجله فیلم می‌خریدم و می‌خواندم. هنوز آرشیوش را دارم و خیلی افسوس می‌خورم که الان به علت این که مطبوعات کاغذی ما محلی از اعراب ندارند و همه به فضای مجازی رجوع می‌کنند، این نگاه تخصصی خیلی کمتر شده است.

این مجری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا رسانه‌های صرفا اینستاگرامی و تلگرامی را رسانه می‌داند یا نه، بیان کرد: بله ناگزیریم که رسانه بدانیم، چون فضای رسانه به این سمت رفته است. نه به هر حال الان بخش قابل توجهی از رسانه‌ها، کارشان را در اینستاگرام و تلگرام دنبال می‌کنند و مخاطبان خاص خودشان را هم دارند.

لواسانی درباره صبا اظهار کرد: صبا را هم در اینستاگرام و هم در سایت دنبال می‌کنم. کارنامه‌اش را قطعا مثبت ارزیابی می‌کنم. صبا در این سال‌ها همه تلاشش را کرده که رسانه‌ای به دور از اخبار زرد، جعلی، حواشی و آن چیزی باشد که مسئله اصلی فرهنگ و هنر کشورمان نیست. به نظرم مخاطب هم تشخیص می‌دهد و این مرجعیت خیلی خوب است که مثلا اگر یک خبر را در صبا می‌خواند، مطمئن باشد که فیک، دروغ، زرد یا ورود به حریم خصوصی هنرمندی نیست.

او تاکید کرد: این خیلی مهم است، اما به نظرم همچنان جای کار دارد، از این حیث که در حوزه خبر متنوع‌تر باشد و این که اگر پوشش خبری قدری بدون سوگیری‌های خاصی که ممکن است هر رسانه‌ای داشته باشد، اتفاق بیفتد، صبا موفق‌تر خواهد بود.

مژده لواسانی در پایان گفت: من حیث‌المجموع به نظرم صبا کارنامه قابل قبول، مثبت و موفقی دارد. به همه همکاران‌تان خسته نباشید می‌گویم که تلاش می‌کنند صبا را به عنوان یک رسانه ارزشمند و قابل رجوع و قابل اعتنا در فضای فرهنگ و هنر نگه دارند.

عکس کنار خبر از الهام احمدی است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است