هادی حوری با «تا اون» به تئاترشهر می‌آید/ موشی که دچار آگاهی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۱

هادی حوری با «تا اون» به تئاترشهر می‌آید/ موشی که دچار آگاهی شد

هادی حوری، نمایش «تا اون» را فصل پاییز در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌برد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، هادی حوری شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر، که دو سال پیش و قبل از شیوع ویروس کرونا، قرار بود نمایش «تا اون» را به صحنه ببرد، برای حفظ سلامت گروه و تماشاگران تئاتر، اجرای خود را به شرایط بهتر موکول کرد. پس از گذشت دو سال از این موضوع و استقرار شرایط بهداشتی مناسب، هادی حوری قصد دارد پاییز امسال نمایش خود را در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرد.

هادی حوری در توضیح موضوع نمایش «تا اون» گفت: همیشه آگاهی، باعث بازشدن گره‌ها در زندگی نمی‌شود. گاهی روشن‌بینی باعث طرد افراد از جامعه می‌شود. من براساس این ایده که ذکر کردم نمایشنامه «تا اون» را نوشتم؛ نمایشی که در آن موشی از موش های یک کولونی، با خوردن یک ماده غذایی دچار دگرگونی و آگاهی جدیدی می‌شود و همین آگاهی باعث درسرش می‌شود چون صاحبان و سازندگان آن کولونی، امنیت خود را در سکوت موش‌ها می‌بینند.

کارگردان گروه آدمک تئاتر با اشاره به اینکه تلاش می‌کند در نمایش جدیدش مخاطب را به تفکر وادارد، توضیح داد: در نمایش «تا اون» سعی شده با درک شرایط روز، در ذهن مخاطب، سوال ایجاد شود. نمایش ما می‌خواهد تماشاگر را به اندیشیدن وادارد. ما در پیِ پاسخ دادن به چیزی نیستیم، فقط ایجاد سوال می‌کنیم.

هادی حوری شرایط اقتصادی تئاتر را در این روزها سخت دانست و خواستار حمایت از اجرای اثرش شد و گفت: این روزها شرایط تولید و فروش تئاتر خوب نیست و برای همین هم مدیران تولید و کارگردان‌ها از تولید و اجرای آن پا پس کشیده‌اند. هزینه اجاره سالن‌های خصوصی که بسیار سرسام‌آور است و در کنارِ آن هزینه تبلیغ هم زیاد شده است. کارگردان یک اثر نمایشی، برای اینکه بتواند فروش مناسی داشته باشد باید برای نمایشش تبلیغ کند که این دو هزینه، برای گروه‌های تئاتر، کمرشکن شده است.

کارگردان نمایش «تا اون» در پایان در مورد گروه بازیگران خود خاطرنشان کرد: در نمایش «تا اون» آیلار نوشهری، نسا یوسفی، شیوار ترابی، بهروز سروعلیشاهی، علی رجایی، هژیرسام احمدی، شیما پروهان، محمد کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی و سعید جاودان ایفای نقش می‌کنند و هلیا میرهادی هم به عنوان طراح صحنه و لباس با گروه ما در این نمایش همکاری می‌کند.

مریم ادیبی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000