«تاپ گان: ماوریک» گیشه آمریکا را به اوج برد/ ثبت رکورد در کارنامه بازیگری تام کروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸

«تاپ گان: ماوریک» گیشه آمریکا را به اوج برد/ ثبت رکورد در کارنامه بازیگری تام کروز

فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز در نخستین آخر هفته اکران در آمریکا 134 میلیون دلار فروش کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، فیلم «تاپ گان: ماوریک» با بازی تام کروز در اولین آخر هفته اکران خود با فروش ۱۳۴ میلیون دلاری اش از ۴۷۳۲ سالن سینمای آمریکای شمالی، آغاز پرفروشی را تجربه کرد.

انتظار می‌رود که این فیلم اکشن ماجراجویی محصول پارامونت و اسکای‌دنس تا پایان دوشنبه ۳۰ می، ۱۵۱ میلیون دلار از گیشه جمع‌آوری کند. این در حالی است که فیلم در آستانه ورود به تعطیلات روز یادبود در آمریکا است. پیش از این در سال ۲۰۱۷ فیلم «دزدان دریایی کاراییب: در انتهای جهان» محصول دیزنی با ۱۵۳ میلیون دلار فروش در آخر هفته طولانی منتهی به روز یادبود رکورددار فروش در این ایام شد.

فروش موفق «تاپ گان: ماوریک» مهر تاییدی بر نقدهای خیره کننده بر این فیلم بود. دنباله «تاپ گان» در گیشه بین المللی نیز، ۱۲۴ میلیون دلار فروش داشته است که مبلغ قابل توجهی است چون که این فیلم در مناطق مهم و اساسی مانند چین و روسیه اکران نشده است. به این ترتیب تا به این لحظه «تاپ گان: ماوریک» در مجموع ۲۴۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.

«تاپ گان: ماوریک» پردرآمدترین افتتاحیه فیلم های تام کروز در ۴۰ سال گذشته در ایالات متحده است و همچنین اولین فیلمی از تام کروز است که در هفته اول اکران، فروشش از ۱۰۰ میلیون دلار فراتر می رود. پیش از این «جنگ دنیاها» که در سال ۲۰۰۵ با ۶۴ میلیون دلار افتتاح شد به عنوان بهترین افتتاحیه فیلم های تام کروز شناخته می شد.

دنباله «تاپ گان» همچنین پس از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۲۶۰ میلیون دلار)، «دکتر استرنج ۲» (۱۸۷ میلیون دلار) و «بتمن» (۱۳۴ میلیون دلار) لقب یکی از بهترین افتتاحیه‌های دوران همه‌گیری کرونا را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است