جایزه فیپرشی کن به «برادران لیلا» رسید/ روستایی جایزه را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۴

جایزه فیپرشی کن به «برادران لیلا» رسید/ روستایی جایزه را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد

فیلم «برادان لیلا» برنده جایزه بزرگ فیپرشی جشنواره فیلم کن 2022 شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، تنها ساعاتی پیش از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کن و اهدای جایزه نخل طلای فستیوال، فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (Fipresci) جایزه منتقدان بین‌المللی خود را برای بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی کن به فیلم «برادران لیلا» اهدا کرد. روستایی نیز این جایزه را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد.

در توضیح این فیلم آمده است: لیلا چهار برادر دارد اما این فقط لیلا است که برای نجات خانواده‌اش از تباهی و عواقب غم‌انگیز این تباهی مبارزه می‌کند.

هیات داوران فیپرشی به سرپرستی احمد شوقی فیلمساز مصری، «برادران لیلا» را برای توانایی کارگردانش در ساخت داستانی جذاب، نشان دادن دیدگاه های فرهنگی، ترسیم دنیای کوچک مردسالاری ناکارآمد و تغییر آزادانه و شادی‌بخش بین لحن های فیلم ستایش کرد.

در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نیز، فیلم «پیراهن گشاد آبی» ساخته مریم توزانی از مراکش جایزه بهترین فیلم از نگاه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم را دریافت کرد.

فیلم «عشق براساس دالوا» ساخته امانوئل نیکولت نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان فیپرشی در بخش هفته منتقدان/ دوهفته کارگردانان جشنواره را کسب کرد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است