انتقاد شدید ژان لوک گدار از کن/ فستیوال ابزار تبلیغات شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱

انتقاد شدید ژان لوک گدار از کن/ فستیوال ابزار تبلیغات شده است

ژان لوک گدار فیلمساز بلندآوازه سینمای جهان از فستیوال کن بابت دعوت از زلنسکی انتقاد کرد.

به گزارش صبا به نقل از آرِتسور، جشنواره فیلم کن که امروز ۲۸ می به پایان راه خود می رسد، هفته گذشته با سخنرانی ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین آغاز به کار کرد، اما این سخنرانی یک مخالف سرسخت داشته است. ژان لوک گدار فیلمساز اسطوره ای و بلندآوازه سینمای جهان و از بنیانگذاران موج نوی فرانسه درباره حضور زلنسکی در مراسم افتتاحیه گفت: حضور زلنسکی در مراسم افتتاحیه را اگر از زاویه ای به آن نگاه کنیم که به آن «صحنه پردازی» می گویند شاهد یک بازیگر بد و البته یک کمدین حرفه ای زیر نظر سایر حرفه ای ها بودیم.

گدار چنین ادامه داد: با صحنه پردازی یک جنگ جهانی دیگر و خطر یک فاجعه دیگر، لازم بود تا متوجه شویم که جشنواره کن یک ابزار تبلیغاتی است مانند هر ابزار دیگری. فکر می‌کنم مدت‌ها پیش چیزی در همین راستا گفته بودم، با این وجود، با صحنه سازی جشنواره کن از احتمال وقوع یک جنگ جهانی دیگر و خطر یک فاجعه دیگر، متوجه شدیم فستیوال کن یک ابزار تبلیغاتی است، مانند هر ابزار دیگر.

کارگردان «از نفس افتاده» توضیح داد: آن‌ها (جشنواره فیلم کن) زیبایی‌شناسی غربی را تبلیغ می‌کنند. حالا تصور کنید که در جشنواره از جنگ به عنوان ابزار زیبایی‌شناسی استفاده می‌شود و سهامداران آن هم کشورهای درگیر، یا بهتر بگوییم صاحب «منفعت» هستند که برنامه هایی را پخش می‌کنند که همه ما تماشاگران آن هستیم.

کارگردان «آلفاویل» تاکید کرد: اغلب می گویند «تعارض منافع»، باید بگویم هیچ تعارض بزرگ یا کوچکی وجود ندارد، بروتوس، نرون، بایدن یا پوتین، قسطنطنیه، عراق یا اوکراین به غیر از قتل عام هیچ چیز زیادی بین ها متفاوت نیست.

امین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است