خبری از فضای اعتراضی نبود/ روستایی: زنان جامعه‌ام را پیشرو و آینده نگر می‌بینم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۱
فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی «برادران لیلا» در کن؛

خبری از فضای اعتراضی نبود/ روستایی: زنان جامعه‌ام را پیشرو و آینده نگر می‌بینم

فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی «برادران لیلا» با حضور کارگردان و بازیگران اصلی فیلم در جشنواره کن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، لحظاتی پیش فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی در محل جشنواره فیلم کن برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی، خبرنگاری از سعید روستایی کارگردان فیلم پرسید، زن نقش مهمی در سینمای شما دارد ولی تصویری که از مردان نشان می دهید افراد معتاد و بیکار… است. آیا شما مردان را اینگونه می بینید؟

سعید روستایی در پاسخ به این پرسش گفت: سوالتان کلی است و من مردان را کلا اینگونه نمی بینم. ولی من خواهری دارم به نام لیلا که مرا بزرگ کرده و او پیشرو و آینده نگر بوده و در زندگی من نقش مهمی داشته است و حتما او تاثیر داشته که من زنان را اینگونه ببینم.

در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی سعید روستایی به شرایط سخت فیلمسازی در ایران اشاره کرد و گفت این اتفاق موجب شده فیلمسازها به سمت آثار آپارتمانی بروند. روستایی همینطور درباره نمایش فیلمش در ایران تاکید کرد که «برادران لیلا» در ایران اکران می شود و مشکلی نخواهد داشت.

در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی پیمان معادی درباره تورم و تاثیر آن گفت: تورم و تاثیر آنچه در ایران اتفاق می‌افتد، از جنگ بدتر است. برخی در ایران اگر یخچال خانه‌شان خراب شود، طبقه اجتماعی‌شان عوض می‌شود.

سعید روستایی در جای دیگری از این کنفرانس درباره شرایط طبقه فرودست جامعه این روزهای ایران گفت زمانی در ایران طبقه متوسط عریض تری وجود داشت و امروز این طبقه کوچکتر شده به طوری که بخشی ثروتمندتر شده اند و جمعیت بیشتری هم فقیرتر شده اند.

این کارگردان افزود زمانی می شد گفت اگر مشکلی هست مشکل آن خانواده است ولی وقتی تورم روزی سه بار روی خانواده اثر کند دیگر مشکل از آنها نیست در «ابد و یک روز» به نظر بیشتر مشکل آن خانواده بود اما اینجا دیگر مشکل از بیرون است. آدم ها چه اشتباه بکنند چه اشتباه نکنند بازهم کاری از دست شان برنمی آید.

روستایی تاکید کرد: جامعه امروز شکل برزخی گرفته است یعنی در آن دائما امیدوار هستید ممکن است بتوانید از آن موفق بیرون بیایید و ممکن هم  است که به پایین بروید.

در جای دیگری از این کنفرانس خبری ترانه علیدوستی در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره همکاری با محمد امامی در سریال «شهرزاد» پرسید، گفت: اتفاق بسیار ناراحت کننده‌ای بود و گریبان همه ما را گرفت.

این بازیگر تاکید کرد با محمد امامی در پایان فصل اول سریال شهرزاد آشنا شد و تهیه‌کننده دیگری به جای امامی با او قرارداد بست. علیدوستی البته نامی از آن شخص نبرد و گفت در ایران می‌دانند این فرد کیست.

بازیگر «درباره الی» همچنین اشاره کرد وقتی با محمد امامی قرارداد بسته بود هنوز این اتفاقات نیفتاده بود ولی با این حال توجیه نمی‌کند و شاید وظیفه اش این بود که این کار را نمی‌کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است