مارگارت اتوود نسخه نسوز «سرگذشت ندیمه» را به‌طور نمادین آتش زد

به گزارش صبا به نقل از گاردین، در میان همهمه های سیاسی که به راه افتاده است و کتاب هایی که راست گرایان وجود شان را در کتابخانه‌های مدارس نامناسب می‌دانند، مارگارت اتوود نویسنده مشهور دنیا نسخه «نسوز» معروف‌ترین رمانش، «سرگذشت ندیمه» را در معرض آتش قرار داد.

این نویسنده کانادایی 82 ساله در یک ویدیوی کوتاه در یوتیوب این پروژه را معرفی کرد. او سعی کرد با یک شعله‌افکن کتاب «سرگذشت ندیمه» را آتش بزند.

انتشاراتی پنگوئن رندوم هاوس با اعلام این  خبر گفت: در سراسر ایالات متحده و در کل جهان، کتاب ها در معرض چالش ممنوعیت و حتی سوزاندن قرار گرفته اند. بنابراین، ما یک نسخه ویژه از کتابی ساختیم که چندین دهه به چالش کشیده شده و ممنوع اعلام شده است.

به گفته این انتشاراتی، این نسخه از کتاب «سرگذشت ندیمه»  مارگارت اتوود با استفاده از مواد نسوز چاپ و صحافی شده و کاملا غیر قابل سوختن ساخته شده است. این کار برای محافظت از این داستان حیاتی طراحی شده و به عنوان یک نماد قدرتمند در برابر سانسور ایستاده است.

پیش از این انجمن کتابخانه آمریکا اعلام کرده بود «سرگذشت ندیمه» یکی از کتاب هایی است که وجودشان اغلب در مدارس ایالات متحده به چالش کشیده می شود و یا ممنوع شده است.

این کتاب «نسوز» اتوود تا روز 7 ژوئن از سوی مجموعه ساتبیز در نیویورک به حراج گذاشته می شود. قیمت این کتاب تا اواسط صبح روز سه شنبه 24 می به 40 هزار دلار رسید. تمام عواید این فروش به انجمن حمایت از قلم آمریکا که در کار حمایت از آزادی بیان است، اختصاص خواهد یافت.

امین شکاری

انتهای پیام/