اولین واکنش‌ها نسبت به «برادران لیلا»/ روستایی نشان داده که استاد است | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵

اولین واکنش‌ها نسبت به «برادران لیلا»/ روستایی نشان داده که استاد است

اولین واکنش ها نسبت به فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی چه بود.

به گزارش صبا، امروز چهارشنبه ۲۵ می لحظاتی پیش اولین نمایش جهانی فیلم «برادران لیلا» سومین فیلم بلند سینمایی سعید روستایی در کاخ جشنواره کن به پایان رسید.

جوردن مینتزر منتقد هالیوود ریپورتر بلافاصله بعد از پایان فیلم نوشت: یکی از بهترین فیلم‌های جنایی و شاید یکی از بهترین فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته شد، درام پلیسی حماسی سعید روستایی با عنوان «متری شیش و نیم» بود. فیلمی که در تهران امروزی می گذشت و پر از صحنه های اکشن و  با موضوع پیچیده اخلاقی بود که دیگر مانند آن در هالیوود ساخته نمی شود. یا اگر آن را بسازند، از تلویزیون پخش می شود، مانند آن چه در سریال «The Wire» وجود دارد.

این منتقد افزود: «متری شیش و نیم» هرگز در ایالات متحده منتشر نشد. سومین فیلم روستایی اما اثری است به همان اندازه حماسی و صمیمی تر، درباره خانواده کارگری که امیدواریم روستایی یکی از آینده دارترین استعدادهای جدید سینما، پس از اکران در این فستیوال بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مینتزر اشاره کرد: این فیلم مانند یک رمان عظیم قرن نوزدهمی از امیل زولا یا دیکنز است که در یک داستان سه ساعته خلاصه شده است. فیلم داستان پنج خواهر و برادر را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند تا در ایرانی که آدم ها به هم رحم نمی کنند و کلاهبرداری، اختلاف طبقاتی، دعواهای خانوادگی و مشکلات اقتصادی همواره در آستانه فاجعه قرار دارد، سرپا بمانند. «برادران لیلا» پر از حضورهای قدرتمند گروه بازیگرانی است که بسیاری از آنها در «متری شیش و نیم» هم بازی کرده بودند. سعید روستایی ۳۲ ساله نشان می‌دهد که فیلمسازی استاد است.

این منتقد در ادامه گفت: «برادران لیلا» فیلم‌های هموطن ایرانی این کارگردان یعنی اصغر فرهادی را در ذهن متبادر می کند، هر دو کارگردان اغلب با پیمان معادی، یکی از بهترین بازیگران کشورشان کار می‌کنند. البته فرهادی بیشتر به دنبال جستجوگری و الهام بخشیدن است در حالیکه روستایی همه چیز را به شیوه‌های بسیار جسورانه بیان می‌کند.

منتقد هالیوود ریپورتر در پایان تاکید کرد: «برادران لیلا» یک فیلم کامل نیست با این حال یک فیلم عالی است هم از نظر عظمت و هم از نظر آنچه که می خواهد در مورد ایران از طریق داستان سختی های بی شمار یک خانواده روایت کند. روستایی به عنوان یک فیلمساز، آنقدر هدفش بلند و گسترده است که حتی اگر گاهی از نکاتی غافل شود، باز هم صدای پرشور و هیجان خودش را در فیلم ایجاد می کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است