شباهت نام نمایشنامه «رویاهای دم صبح» با مستند اسکویی/ تغییر می‌دهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
صبا با لیلی عاج مطرح کرد؛

شباهت نام نمایشنامه «رویاهای دم صبح» با مستند اسکویی/ تغییر می‌دهیم

نمایش «رویاهای دم صبح» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی بهاره مشیری در حالی روی صحنه می‌رود که نام این نمایشنامه با مستندی از مهرداد اسکویی مشابه است.

لیلی عاج نویسنده نمایشنامه «رویای دم صبح» در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره مضمون این نمایشنامه توضیح داد: نمایش «رویاهای دم صبح» به اتفاق رخ داده در دانشگاه علوم و تحقیقات اشاره دارد که در اثر واژگونی اتوبوس ۶ دانشجو کشته شدند.

وی اضافه کرد: من همیشه در همه نمایشنامه‌هایی که می‌نویسم سعی کرده‌ام به طبقه‌ کارگر بیشتر توجه کنم و پس از وقوع حادثه غم‌انگیز دانشگاه علوم و تحقیقات تصمیم گرفتم نمایشنامه «رویاهای دم صبح» را بنویسم ولی بیشتر داستان برگرفته از تخیل نویسنده است.

عاج با اشاره به نام این نمایشنامه و شباهت آن با نام مستند مهرداد اسکویی و ناراحتی این مستندساز بیان کرد: اسم نمایش «رویاهای دم صبح» براساس کابوس‌های شبانه شخصیت اصلی داستان شکل گرفته است و به صورت اتفاقی من امروز متوجه شباهت اسم آن با مستند مهرداد اسکویی شدم و به دلیل این قضیه خیلی متاسف هستم چراکه مجوز صادر شده است و ما نمی‌توانیم نام نمایش را تغییر دهیم.

این کارگردان در پایان عنوان کرد: از این جهت که اسم نمایش ما با اثری از مستندساز خوبمان آقای اسکویی یکی شده باعث افتخار است اما چون مجوز صادر شده ما نمی‌توانیم نام نمایش را تغییر دهیم و پس از این ۱۰ شب اجرا حتما نام نمایشنامه تغییر خواهد کرد.

نمایش «رویاهای دم صبح» به نویسندگی لیلی عاج و تهیه کنندگی آنا نعمتی از ۷ مهرماه به مدت ۱۰ شب در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. 

سایر عوامل این نمایش عبارتند از مشاور هنری: حمیدرضا افشار، مشاور کارگردان: لیلی عاج، طراح نور: رضا خضرایی، مدیرتولید: مهرنوش بلمه، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ناصر ارباب، مدیرصحنه: فاطمه سادات طباطبایی، زهرا حاجی‌احمدی، منشی صحنه: زینب ایوبی، مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی، طراح بروشور و پوستر: حامد هاشمی، عکاس: میلاد بهشتی، ساخت تیزر: شرکت تبلیغمون.

پیش فروش بلیت این نمایش هم اکنون در سایت تیوال آغاز شده است.

نسترن معصوم پور

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است