«دیگران» سوژه من برای کشیدن پرتره‌ها شدند/ عبور آدم‌ها از فیلتر ذهن هنرمند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
فاطیما فرجی در گفتگو با صبا:

«دیگران» سوژه من برای کشیدن پرتره‌ها شدند/ عبور آدم‌ها از فیلتر ذهن هنرمند

فاطیما فرجی هنرمند نقاش که به تازگی نمایشگاهی از پرتره هایش به پایان رسیده است، می گوید افرادی که با آنها رفت و آمد داشته سوژه کارش بوده اند.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های فاطیما فرجی به نام «دیگران» تا ۳۰ اردیبهشت ماه در گالری این‌جا به آدرستهران، ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ برپا بود.

به بهانه برگزاری این نمایشگاه، با فاطیما فرجی گفتگویی داشتیم که این هنرمند در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: علاقه من به سبک نقاشی کلاسیک غربی موجب شد که دوست داشته باشم‌ این سبک را در قالب یک‌ مجموعه تجربه کنم.

او ادامه داد: همه این فیگورها از روی مدل زنده نقاشی شده‌اند و افرادی هستند که به استودیوی من رفت‌‌‌وآمد داشتند و گاه برخی از آن‌ها دوستان من بودند.

این نقاش درباره پروسه خلق این آثار گفت: پروسه خلق این نقاشی‌ها شامل ۲ مرحله بود؛ ابتدای کار با مشاهده عینی از مدل زنده و طراحی آغاز می‌شد و پس از ساختن طرح اولیه، در ادامه زمان زیادی برای تخریب کردن و پرداختن به کار در تنهایی سپری می‌شد. در انتها با فرآینده ذهنی و استفاده از تصاویر کار پایان میافت.

او تاکید کرد: برای حفظ تمرکز بیشتر و استمرار در مجموعه، موضوع محدود به پرتره شد.

این هنرمند درباره ارتباط با سوژه‌ها تصریح کرد: من زمان زیادی را با این مدل‌ها سپری می‌کردم و معاشرت داشتیم و درنهایت سعی داشتم در کشیدن پرتره آن‌ها احساس خاصی وجود داشته باشد و از فیلتر من عبور کرده باشند.

فرجی در پایان خاطرنشان کرد: هنگام خلق این مجموعه نیز مواجهه و درگیری من با اشیا، چه به عنوان طبیعت بی‌جان صرف و چه به عنوان مکملی برای پرداختن به پرتره کم نشد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است