حادثه در شهر عروسک‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۷
نمایشی ۵۰ ساله بازتولید می شود؛

حادثه در شهر عروسک‌ها

نمایش عروسکی «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» به کارگردانی عادل بزدوده از هشتم خرداد روی صحنه مرکز تئاتر کانون می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش عروسکی «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» به نویسندگی ژوزف پر و کارگردانی عادل بزدوده از هشتم خرداد ۱۴۰۱ روی صحنه مرکز تئاتر کانون می‌رود.

این نمایش نوشته ژوزف پر و ترجمه زنده‌یاد اردشیر کشاورزی با کارگردانی عادل بزدوده، برای مخاطب کودک و نوجوان از روز یکشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۱ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای خود را آغاز می‌کند.

در خلاصه این نمایش آمده است: در شهر عروسک‌ها همه شادند و خوشحال. اما در این شهر کسی زندگی می‌کند که دوست ندارد زود از خواب بیدار شود و سرکار برود. او با تندخویی و بی‌نظمی‌اش باعث برهم زدن آرامش و مردم شهر می‌شود. کم‌کم این رفتارهای او باعث بروز اتفاق‌هایی در شهر عروسک‌ها می‌شود تا اینکه… .

عادل بزدوده از پیشکسوتان فعال کانون است که در حوزه نویسندگی، کارگردانی، عروسک‌سازی و تئاتر عروسکی شناخته می‌شود. او در نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» در دهه ۵۰ زیر نظر «اسکار واتک» استاد برجسته تئاتر عروسکی ایفای نقش کره است.

این نمایش به‌عنوان اولین تئاتر عروسکی مدرن برای کودکان در سال‌های ۵۰-۵۱ به کارگردانی واتک در کانون اجرا شد و سرآغازی برای ادامه راه نمایش عروسکی در کانون بود.

در ادامه و در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۶ این نمایش در مراکز کانون سراسر کشور و همچنین بر روی تریلی تئاتر سیار کانون برای مناطقی که کانون کتابخانه نداشت، به‌صورت رایگان اجرا شد.

از عوامل «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» در آن‌سال‌ها می‌توان به زنده یاد کامبیز صمیمی‌مفخم به‌عنوان طراح صحنه، دکور و عروسک‌ها، بهزاد غریب‌پور طراح پوستر و بروشور و عادل بزدوده و علیرضا حسین‌پور سازنده عروسک‌ها اشاره کرد.

این نمایش در سال ۱۳۹۹ بار دیگر با کارگردانی عادل بزدوده بازتولید شد و قرار بود در همان سال و یا در سال ۱۴۰۰ به‌مناسبت پنجاهمین سال تاسیس مرکز تئاتر به روی صحنه برود که شیوع بیماری کرونا در کشور، اجرای آن را به بازگشایی سالن‌ها موکول کرد.

اکنون در نسخه بازتولید این نمایش همایون صلاحی، نگار گودرزی، المیرا طالبی، آنا نمکچیان و ناصر احمدی‌فر هنرمندان بازیگر و بازی‌دهنده عروسک، حمیدرضا بزدوده دستیار کارگردان، مرجان منجزبی آهنگساز، محمدرضا شاملوفرد مسوول نور و صدا، آنا نمکچیان مدیرصحنه، الهه کریمی عکاس و ریحانه مطهری روابط عمومی گروه حضور دارند.

این نمایش قرار است از هشتم خرداد به مدت یک ماه روی صحنه اجرا شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت به سایت تیوال مراجعه کرده و یا برای اجرای گروهی در نوبت صبح با شماره‌های روابط عمومی این گروه نمایشی ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است