معروف‌ترین قطعه «دیو و دلبر» در نسخه ایرانی اجرا می‌شود/ معرفی نوازندگان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۹

معروف‌ترین قطعه «دیو و دلبر» در نسخه ایرانی اجرا می‌شود/ معرفی نوازندگان

قطعه موسیقایی ساخته شده از «دیو و دلبر» که جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی را دریافت کرده است، در نمایش موزیکال ایرانی تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، نمایش «دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی علاوه بر همکاری با خوانندگان مطرح کشور، از حضور نوازندگانی چون مدیا هاشمی پیانو، سارا پارسایی فلوت، ثمیلا تحویلداری ساکسیفون، سحر شاطری سازهای کوبه‌ای، تینا یوسفی ویلن و لیلا حق‌جو ملودیکا، در این نمایش بهره می‌برد.

این نوازندگان در هر اجرا از این اثر به‌صورت تکنوازی و گروه‌نوازی به اجرای زنده قطعاتی می‌پردازند که پیش از این در نسخه‌های گوناگونی از «دیو و دلبر» در نقاط مختلف دنیا اجرا شده است.

قطعه «Beauty and the Beast» که متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» محصول والت دیزنی در سال ۱۹۹۱ است از جمله این قطعات است که به نوعی نقطه الهام این نمایش نیز به شمار می‌آید.

این قطعه توسط هاوارد اشمن ترانه‌سرایی و توسط آلن منکن آهنگسازی شده و یکی از معروف‌ترین قطعه‌های موسیقایی ساخته شده پیرامون «دیو و دلبر» است.

قطعه «Beauty and the Beast» بیانگر رابطه بین دو شخصیت بل و دیو است که برای اولین بار توسط آنجلا لَنزبری بازیگر کاراکتر قوری ضبط شده است. البته این قطعه در ادامه به عنوان یک دوئت پاپ توسط سلین دیون و پیبو برایسون نیز منتشر شد.

دو نسخه ساخته شده از این قطعه جوایز متعددی را کسب کرده که از آن جمله می‌توان به دریافت جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی اشاره کرد.

همچنین این آهنگ در اقتباس لایواکشن سال ۲۰۱۷ نیز در کاوری به شکل دوئت توسط آریانا گرانده و جان لجند در تیتراژ پایانی خوانده شده است.

نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به تهیه‌کنندگی مشترک ماهان حیدری و النا خلیلی خرداد و تیر ۱۴۰۱ جاری در تالار وحدت اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال برای تهیه بلیت اقدام کنند.

تصویرسازی توسط شهاب جعفرنژاد طراحی شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است