جلوى این فیلم‌ها را بگیرید/ هوار هوار بردند…! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹

جلوى این فیلم‌ها را بگیرید/ هوار هوار بردند…!

شاهین شجری کهن در یادداشتی به موضوع فیلم «ایده اصلی» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری صبا، شاهین شجری کهن منتقد سینما در یادداشتی به بررسی فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی پرداخت.

متن این یادداشت بدین شرح است:

«جلوى این فیلمها را بگیرید
هوار هوار بردند…!

خبر واگذارى سواحل مکران در سیستان و بلوچستان به یک جوان ساکن اسپانیا خیلیها را شوکه کرد، اما کسانى که سرشان توى حساب است از مدتها پیش می دانستند که فساد و زمین خوارى در مملکت ما به اندازه هاى جدیدى رسیده؛ ازمابهتران و لژیونرهاى زمین خوارى، این روزها حوصله متراژ و واحد ندارند، بلکه جزیره و نوار ساحلى را یکجا بالا میکشند. همین روزها به خودمان مى آییم که کیش و قشم و هندورابى را هم به اسم ژن هاى برتر سند زده اند!

طبیعتاً متاع دنیا ارزش هیاهو ندارد، حالا یک مشت خاک هم از کف مان رفته باشد، به کجاى دنیا برمیخورد؟ ولى انتشار چنین خبرهایى امنیت روانى جامعه را به هم میریزد. باید جلوى کسانى را گرفت که پرده را کنار میزنند و ذهن ملت را با چنین خبرهایى آشفته می کنند.

سازندگان فیلم «ایده اصلى» که کل داستانش درباره هاپولى کردن و زد و بند و بالا کشیدن جزایر ثروتمند جنوب است الان باید پاسخگو باشند. حالا که امنیت روانى جامعه به هم خورد خیالتان راحت شد؟ همین را میخواستید که همه بفهمند چه کسانى براى خاک و اسکله و جزیره ایرانى دندان تیز کرده اند؟ آنهمه کد و ارجاع در فیلم گنجانده اید که همه بفهمند پشت پرده چه خبر است؟ اشاره به اسپانیا و زمین خوارى و آقازاده از کجا مى آید؟ میدانید اگر خود این آقازاده ها فیلم شما را ببینند چه تاثیر بدى توى روحیه شان میگذارد؟ حالا یک نفر پیدا شده به جاى خانه و مغازه، جزیره هاپولى کند، شما باید آبرویش را ببرید؟

به نظرم مسئولین محترم که مثل شیر بالاى سر ملت ایستاده اند و چهارچشمى مراقب امنیت روانى جامعه اند باید هرچه زودتر فیلم مورددار «ایده اصلى» را توى قوطى کنند تا بیشتر از این مردم اذیت نشوند. به جایش میتوان سالن ها و سانس هاى باقیمانده  «ایده اصلى» را هم داد به فیلمى که دو قدم آنطرفتر روى پرده رفته و همه توانش را صرف پاکسازى گذشته کرده است. اصلاً فیلم نیست، ماشین شستشوى تاریخ است!

خودتان قضاوت کنید: فیلمى که میگوید همه چیز گل و بلبل است و هیچ نقدى به هیچ کس وارد نیست بهتر است یا فیلمى که به صد زبان سعى میکند پرده از اسرار تلخ بردارد و نسبت به فساد و تباهى هشدار دهد؟ گناه دارند این مردم، چقدر امنیت روانى شان را به هم میریزید؟!»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است