جلوى این فیلم‌ها را بگیرید/ هوار هوار بردند…!

به گزارش خبرگزاری صبا، شاهین شجری کهن منتقد سینما در یادداشتی به بررسی فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی پرداخت.

متن این یادداشت بدین شرح است:

«جلوى اين فيلمها را بگيريد
هوار هوار بردند…!

خبر واگذارى سواحل مكران در سيستان و بلوچستان به يك جوان ساكن اسپانيا خيليها را شوكه كرد، اما كسانى كه سرشان توى حساب است از مدتها پيش می دانستند كه فساد و زمين خوارى در مملكت ما به اندازه هاى جديدى رسيده؛ ازمابهتران و لژيونرهاى زمين خوارى، اين روزها حوصله متراژ و واحد ندارند، بلكه جزيره و نوار ساحلى را يكجا بالا ميكشند. همين روزها به خودمان مى آييم كه كيش و قشم و هندورابى را هم به اسم ژن هاى برتر سند زده اند!

طبيعتاً متاع دنيا ارزش هياهو ندارد، حالا يك مشت خاك هم از كف مان رفته باشد، به كجاى دنيا برميخورد؟ ولى انتشار چنين خبرهايى امنيت روانى جامعه را به هم ميريزد. بايد جلوى كسانى را گرفت كه پرده را كنار ميزنند و ذهن ملت را با چنين خبرهايى آشفته می كنند.

سازندگان فيلم «ايده اصلى» كه كل داستانش درباره هاپولى كردن و زد و بند و بالا كشيدن جزاير ثروتمند جنوب است الان بايد پاسخگو باشند. حالا كه امنيت روانى جامعه به هم خورد خيالتان راحت شد؟ همين را ميخواستيد كه همه بفهمند چه كسانى براى خاك و اسكله و جزيره ايرانى دندان تيز كرده اند؟ آنهمه كد و ارجاع در فيلم گنجانده ايد كه همه بفهمند پشت پرده چه خبر است؟ اشاره به اسپانيا و زمين خوارى و آقازاده از كجا مى آيد؟ ميدانيد اگر خود اين آقازاده ها فيلم شما را ببينند چه تاثير بدى توى روحيه شان ميگذارد؟ حالا يك نفر پيدا شده به جاى خانه و مغازه، جزيره هاپولى كند، شما بايد آبرويش را ببريد؟

به نظرم مسئولين محترم كه مثل شير بالاى سر ملت ايستاده اند و چهارچشمى مراقب امنيت روانى جامعه اند بايد هرچه زودتر فيلم مورددار «ايده اصلى» را توى قوطى كنند تا بيشتر از اين مردم اذيت نشوند. به جايش ميتوان سالن ها و سانس هاى باقيمانده  «ايده اصلى» را هم داد به فيلمى كه دو قدم آنطرفتر روى پرده رفته و همه توانش را صرف پاكسازى گذشته كرده است. اصلاً فيلم نيست، ماشين شستشوى تاريخ است!

خودتان قضاوت كنيد: فيلمى كه ميگويد همه چيز گل و بلبل است و هيچ نقدى به هيچ كس وارد نيست بهتر است يا فيلمى كه به صد زبان سعى ميكند پرده از اسرار تلخ بردارد و نسبت به فساد و تباهى هشدار دهد؟ گناه دارند اين مردم، چقدر امنيت روانى شان را به هم ميريزيد؟!»

انتهای پیام/