غلامحسین رضانژاد نویسنده درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵

غلامحسین رضانژاد نویسنده درگذشت

غلامحسین رضانژاد نویسنده و متخلص به نوشین 28 اردیبهشت ماه فوت کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، غلامحسین رضانژاد نویسنده  ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

موسسه فرهنگی شهر کتاب با اعلام این خبر نوشت: «غلامحسین رضانژاد متخلص به نوشین (زاده ۱۳۱۳ در اراک و درگذشته ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) نویسنده ایرانی است. وى تحصیلات مقدماتى را در اراک و متوسطه را در تهران به پایان رسانید و پس از آن در دانشکده حقوق دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و توانست در این رشته درجه لیسانس را دریافت نماید.

رضانژاد در کنار تحصیلات دانشگاهى، علوم حوزوى را نیز در محضر استادانى، مانند حاج شیخ محمدعلى حکیم شیرازى ذهبى، شیخ محمد سنگلجى، محمود شهابى و سید ابوالحسن رفیعى قزوینى فراگرفت. او علاوه بر مطالعات حقوقى و فلسفى در وادى شعر و ادب نیز فعالیت داشت و اشعارش را با تخلص (نوشین) عرضه مى‌کرد. وى همچنین وکیل پایه یک دادگسترى بود.

ازجمله آثار و مکتوبات رضانژاد می‌توان به کتاب‌های «حکمت‌نامه یا شرح کبیر بر متن و شرح و حواشی منظومه حکمت ملاهادی سبزواری»، «حکیم سبزواری (زندگی، آثار و فلسفه)»،  «تمهید المبانی»، «تفسیر کبیر بر سوره سبع المثانی»، «هدایه الامم»، «شرح فصوص‌الحکم ابن عربی» و «مجموعه حواشی و تعلیقات حکیم متأله مرحوم سیدابوالحسن رفیعی قزوینی بر ۱۹ کتاب کلامی، فلسفی و حکمی حکمای متأخّر و قدیم» اشاره کرد. «اصول علم بلاغت در زبان فارسی» او در سال ۱۳۶۸ شمسی، به‌عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.»

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است