انتقاد شدید کارگردان اوکراینی از فستیوال کن/ سربرنیکوف چرا اینجاست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

انتقاد شدید کارگردان اوکراینی از فستیوال کن/ سربرنیکوف چرا اینجاست!

دیمیترو سوخولیتکی سوبچوک کارگردان از حضور کریل سربرنیکوف فیلمساز منتقد روس در جشنواره امسال انتقاد کرد.

به گزارش صبا به نقل از رویترز، دیمیترو سوخولیتکی سوبچوک کارگردان اوکراینی سینما از جشنواره فیلم کن به دلیل حضور یک کارگردان روسی در فهرست فیلم‌های این دوره انتقاد کرد. فیلم سوخولیتکی با عنوان «پامفیر» روز شنبه ۲۱ می در بخش دو هفته کارگردانان کن به نمایش درآمد.

سوخولیتکی در حالی به این موضوع اعتراض کرده که جشنواره کن حضور هیات‌های رسمی روسیه را ممنوع کرده است با این حال کریل سربرنیکوف فیلمساز ناراضی روس که علیه حمله به اوکراین نیز صحبت کرده بود روز چهارشنبه گذشته فیلم خود را با عنوان «همسر چایکوفسکی» در جشنواره به نمایش درآورد.

سوخولیتکی سوبچوک دیروز در این باره گفت: وقتی او (سربرنیکوف) که بخشی از تبلیغات روسیه است اینجا حضور دارد پس آنها می توانند از او استفاده کنند.

سربرنیکوف کارگردان روسی اوایل این هفته گفته بود که فرهنگ روسی نباید بایکوت شود و اشاره کرد که فرهنگ روس همیشه ارزش های انسانی را ترویج کرده است.

فیلمساز اوکراینی اما درباره احساسش در مورد حضور در کن آن هم در حالی که کشورش علیه تهاجم روسیه می‌جنگد گفت که حس یک «بیگانه» را دارد.

او چنین تاکید کرد: هر چیزی که اینجا اتفاق می افتد چیزی است که متعلق به اوکراین نیست، زندگی مسالمت آمیز… ما یک واقعیت متضاد با این وضعیت داریم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است