آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر فتح خرمشهر کیفیت خوبی داشتند/ آماده اختتامیه‌ایم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۸
رضا مردانی در گفتگو با صبا:

آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر فتح خرمشهر کیفیت خوبی داشتند/ آماده اختتامیه‌ایم

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر درباره این رویداد توضیحاتی داد.

رضا مردانی دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا درباره این رویداد گفت: در بهمن سال گذشته فراخوان شرکت در جشنواره را منتشر کردیم و ۱۳۹ اثر در بخش های صحنه‌ای و خیابانی به دبیرخانه ارسال شد.

وی ادامه داد: هیات انتخاب این دوره را آقایان حسین ذوالفقاری، مهدی درویش و عادل کروشاوی زاده تشکیل می دادند که بعد از بررسی ۱۳۹ اثر دریافتی در نهایت ۸ اثر را برای حضور در بخش صحنه‌ای و ۸ اثر را برای حضور در بخش خیابانی انتخاب کردند. همچنین داورهای بخش صحنه‌ای آقایان ابوالفضل همراه، بابک سراج و مرتضی شاه کرم و داورهای بخش خیابانی آقایان امیرحسین شفیعی، عادل کروشاوی زاده و محمد لارچی هستند. در طول جشنواره هم هر نمایشی که اجرا شد در روز بعد نشست نقد و بررسی آن با حضور سید جواد روشن برگزار شد.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر درباره آثار این دوره نیز توضیح داد: همان طور که از اسم جشنواره مشخص است تمام آثار این جشنواره مربوط به مقاومت و دفاع مقدس است. در بین آثار دریافتی و منتخب درباره مدافعان حرم، دفاع مقدس و جوانان در دفاع مقدس آثاری وجود داشت و به عقیده هیات انتخاب این ۱۶ اثر پذیرفته شده برای حضور در جشنواره عصاره ۱۳۹ اثر دریافتی هستند و از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند. اما در نهایت مردم و هنرمندان باید این آثار را ببینند و نظر خود را درباره این نمایش ها بدهند.

مردانی افزود: روزی ۲ اجرای صحنه‌ای و ۲ اجرای خیابانی داشتیم و یک نمایش از چهارمحال و بختیاری که در مسابقه نمایشنامه کشوری «نخل سرخ» سال گذشته نیز حضور داشته است، اجرایی داشت.

رضا مردانی در پایان درباره اختتامیه جشنواره گفت: جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر یکی از قدیمی‌ترین جشنواره های دفاع مقدسی است که همچنان برقرار و سرپا است و مورد توجه و لطف هنرمندان قرار دارد. در اختتامیه که ۳ خرداد برگزار می شود از خانواده های شهدا تقدیر خواهیم کرد و همچنین تیم برگزاری افتتاحیه درحال هماهنگی با مهمانان ویژه هستند که امیدواریم بتوانیم با حضور همه عزیزان اختتامیه خوبی برگزار کنیم.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500