نمایشگاه مجازی کتاب تا ۲ خرداد ماه تمدید شد/ ۱۴۰ میلیارد تومان میزان فروش تا شب گذشته | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۰
در نشست خبری مطرح شد؛

نمایشگاه مجازی کتاب تا ۲ خرداد ماه تمدید شد/ ۱۴۰ میلیارد تومان میزان فروش تا شب گذشته

نشست خبری سخنگوی نمایشگاه کتاب برگزار و براین اساس نمایشگاه مجازی کتاب تا ۲ خردا ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، نشست خبری علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه در سرای ملل برگزار شد.

رمضانی در ابتدای این نشست عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تهران ۲ روز تمدید شد و براین‌اساس بخش مجازی نمایشگاه کتاب تا ساعت ۲۴ دوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت و بخش حضوری مطابق زمان قبلی ۳۱ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

او در ادامه درباره جشن امضاهای شلوغ در نمایشگاه کتاب و تذکر حراست نمایشگاه به آن‌ها توضیح داد: برنامه‌های فرهنگی باید پیش از اجرا با ستاد نمایشگاه هماهنگ‌ شوند و در مرحله بعد این برنامه‌ها نباید نظم عمومی نمایشگاه را برهم‌ بزند و فعالیت دیگر غرفه‌ها را مختل کند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب اظهار کرد: نمایشگاه سالن‌هایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده است و جشن امضاهای طولانی از افتخارات نمایشگاه کتاب و ما است که مردم برای خرید یک کتاب و دیدار با نویسندگان اوج همکاری صورت گرفت. اگر ناشران می‌خواهند در غرفه‌های خود برنامه فرهنگی برگزار کنند، باید حواسشان باشد که در قالب چارچوب‌های آیین‌نامه باشد.

او درباره تهویه هوا در روزهای شلوغ پایان هفته توضیح داد: تهویه هوا به طور مستمر کنترل می‌شود و گروه هایی گزارش دمای بیرون و داخل سالن و میزان رطوبت داخل سالن را در ساعات مختلف گزارش می‌کنند.

رمضانی درباره غرفه‌های خالی بخش بین‌الملل تشریح کرد: نمایشگاه‌های شاخص بین‌المللی مانند فرانکفورت و بلونیا بین ۳ تا ۵ روز هستند. براین اساس ناشران برای همین چندروز برنامه‌ریزی می‌کنند و دوستان خارجی هم همواره نسبت به طول روز و ساعات برگزاری نمایشگاه کتاب معترض هستند و کم‌کم تا روزهای پایانی کتاب‌های خود را جمع‌آوری می‌کنند.

او افزود: درباره فروش کتاب‌ها و محصولاتی غیر از کتاب در غرفه‌های ناشران خارجی نیز قطعا مسئولان برخورد می‌کنند.

قائم مقام‌ نمایشگاه کتاب تهران درباره معماری و چیدمان غرفه‌ها توضیح داد: اگر معماری خاصی مدنظر ما باشد هزینه غرفه‌سازی به طریقی بالا می‌رود که ناشران نمی‌توانند از پس آن بربیایند.

رمضانی همچنین اطلاعاتی ارائه کرد: امسال دو سه مساله برای مسئولان برگزارکننده مهم بود؛ ابتدا موضوع اطلاع‌رسانی بود که براین‌اساس مجموعا ۱۰۰ نیرو در ۳۰ نقطه برای اطلاع‌رسانی مستقر شدند، ۱۵ نفر هم‌ برای غرفه‌های مشاوره کتاب در ۴ نقطه سالن‌ها مستقر هستند. ۷۰ کیوسک برای جستجوی ناشران و کتاب‌ها در سالن قرار گرفته است.

او اضافه کرد: دعدغه دوم ما بحث رفاهی بود؛ در جانمایی‌های اولیه‌ای که داشتیم‌ دور حوض صحن اصلی ۱۸۰۰ مبلمان شهری امسال به نمایشگاه اضافه کردیم. همچنین دسترسی به آب معدنی با قیمت مصوب نمایشگاه کتاب در نقاط مختلف شبستان فراهم شد.

رمضانی درباره فروش تا شب گذشته ۲۹ اردیبهشت ماه گفت: آمار فروش تا شب گذشته در مجموع بیش‌از ۱۴۰میلیارد تومان بوده است که از این میان ۷۹ میلیارد تومان حضوری و ۶۱ میلیارد تومان در بخش مجازی به فروش رفته است.

او در پایان خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رییس جمهوری دعوت کرده اند که فردا در مراسم اختتامیه حاضر باشند و امیدواریم مسائل و دغدغه‌های اقتصادی این فرصت را ایجاد کند که میزبان ایشان باشیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    2/880/375/000