مخاطبان ما نسبت به ادبیات افغانستان شناخت کامل دارند/ ایرانیان با ما هم‌دل هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۵
مدیر اجرایی انتشارات آمو در گفتگو با صبا:

مخاطبان ما نسبت به ادبیات افغانستان شناخت کامل دارند/ ایرانیان با ما هم‌دل هستند

مدیر اجرایی انتشارات آمو گفت که مخاطبان ایرانی با شناخت کامل ادبیات افغانستان به غرفه آن‌ها در نمایشگاه کتاب سر می‌زنند.

مژگان نظری مدیر اجرایی انتشارات آمو در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا عنوان کرد: انتشارات آمو به طور تخصصی در حوزه شعر و ادبیات داستانی افغانستان در ایران فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: امسال در کنار انتشارات آمو، انتشارات تاک با مدیریت محمدحسین محمدی از شاعران و نویسندگان افغانستان نیز در بخش ناشران خارجی نمایشگاه کتاب حاضر است.

مدیر اجرایی انتشارات آمو درباره چهره‌های شناخته‌شده افغانستان میان مخاطبان ایرانی گفت: چندتن از نویسندگان افغانستانی در ایران چهره‌های شناخته‌شده‌ای هستند و آثارشان میان مخاطبان و ناشران ایرانی پرطرفدار است، مانند محمدحسین محمدی که کتاب‌هایش مانند «تو هیچ گپ مَزن»، «انجیرهای سرخ مزار» و «پایان‌روز» چندین جایزه ادبی برده است. همچنین سیدضیا قاسمی که اشعار و ترانه‌های او حتی از رادیوهای ایرانی پخش می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین میان مخاطبانی که به ما مراجعه می‌کنند آقایان جواد خاوری، عتیق رحیمی، خالد حسینی و… عزیزانی هستند که در ایران شناخته‌شده و پرمخاطب هستند.

مدیر اجرایی انتشارات آمو اظهار کرد: ما از سال ۹۴ تاکنون در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کنیم و در این مدت اکثر مراجعه‌کنندگان آثار افغانستان، ایرانی‌هایی هستند که با شناخت به غرفه ما می‌آیند. به جرات می‌گویم‌ که ۸۰ درصد خریداران ما ایرانیانی هستند که با شناخت کامل نسبت به ادبیات افغانستان به انتشارات مراجعه می‌کنند و ادبیات و نویسندگان افغانستان را می‌شناسند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در میان این بازدیدها یکسری همدلی‌ها نیز میان ما و مردم ایران به وجود آمد و مردم نسبت به اتفافات اخیر افغانستان که اتفاقات تلخی هستند، ابراز همدردی و تاسف می‌کنند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه https://ketab.ir برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است