«زن و جامعه» روی بوم نقاشان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۹

«زن و جامعه» روی بوم نقاشان

مایشگاه گروهی «زن و جامعه» جمعه همین هفته در گالری ایده افتتاح می شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری ایده، نمایشگاه گروهی «زن و جامعه» از جمعه همین هفته در گالری ایده به نمایش درخواهد آمد. در این نمایشگاه که از روز جمعه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۶ آغاز به کار خواهد کرد، آثار ۱۶ هنرمند با موضوع دغدغه‌ها و مشکلات زنان در جامعه امروز جهانی به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

مهرو اصغری، ابراهیم اکبری گرز، فائزه افجه‌نیا، مهدی جلالی، نسیم حسن‌بخشان، اعظم حلوائی و … از هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه با آثارشان حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه، شامل مجموعه آثاری است که چندی پیش در کارگاهی یک‌روزه با محوریت نقاشی آزاد و با موضوع زن و جامعه در موسسه فرهنگی و هنری ایده خلق شد. در این کارگاه هنرمندان به خلق آثاری با موضوع «زن» پرداختند و هر کدام از بعد متفاوتی، مسائل و چالش‌های پیرامون زنان را در آثار خود به تصویر کشیدند.

در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «زن و جامعه» آمده است: «چرا باید «نسبت» زن و «مفهوم» آن را دوباره در رابطه با وضعیت معاصر و بستر اجتماعی بازتعریف کنیم؟ چه چیز «ضرورت» این امر را ایجاب می کند؟ به نظر می رسد امروز دیگر، لایه های معنایی زن، زنانگی و امر زنانه تنها در برداشت معمول از مفاهیمی همچون عشق، مادری، وفاداری و… نمانده اند و همچون جهان پیرامونی، در ابعاد پیچیده تری تفسیر می شوند.»

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز جمعه ۳۰ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ هر روز ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری ایده به آدرس: تهران، کریمخان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم(رمضانی)، پلاک ۲۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است