افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در روزهای پایان هفته/ ۷ غرفه پلمپ شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب با صبا مطرح کرد:

افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در روزهای پایان هفته/ ۷ غرفه پلمپ شد

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب درباره این‌دوره از نمایشگاه و تمهیدات روزهای پایان هفته توضیح داد.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا اظهار کرد: ما در روزهای ابتدایی نمایشگاه کتاب با چند غرفه‌ خالی مواجه بودیم و باتوجه به اینکه ناشران محترم ثبت‌نام کرده و همچنین هزینه غرفه را نیز پرداخت کرده بودند، ما فکر می‌کردیم این عزیزان حتما در نمایشگاه حاضر خواهند شد، اما بنا به دلایلی برخی ناشران نتوانستند حضور پیدا کنند و مانند سال‌های گذشته جایگزین‌هایی برای غرفه‌ها داشتیم. در این میان چون برخی اجاره بهای غرفه را پرداخت کرده بودند و ما از مشکلات آنان باخبر بودیم، فرصتی به آن‌ها دادیم‌ تا حاضر شوند.

او ادامه داد: این امر طبیعی‌ست که اگر کسی غرفه‌ای را اجاره کند و در آن حضور پیدا نکند، تخلف است و به این تخلفات ترتیب اثر داده خواهد شد.

صفری درباره مشکلات دستگاه پُز ناشران تصریح کرد: بانک مرکزی امسال اعلام کرد که ناشران حتما کد مالیاتی داشته باشند و دریافت این کد حدود ۷ روز زمان می‌برد درنتیجه بعضا ناشران برای دریافت کد مالیاتی با مشکل مواجه شدند. در روزهای ابتدایی تصمیم بر این شد که ناشران ازطریق دستگاه‌ پُزهای خانه کتاب و ادبیات ایران فروش خود را انجام دهند.

او درباره ارسال بسته‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: این نمایشگاه هر اندازه که موفقیت کسب کند، نباید از همدلی و هم‌افزایی ناشران با مجموعه برگزاری نمایشگاه چشم‌پوشی کنیم. تدبیری که امسال برای تسریع ارسال بسته‌های پستی صورت گرفت این بود که همکاران ما در مرکز مبادلات شرکت پست ایران حضور دارند و در بسته‌هایی که نیاز به ترمیم دارند، به همکاران شرکت پست کمک می‌کنند، اما تاخیر در ارسال بسته‌ها یکی از موضوعات جدی ما است و از همینجا از ناشران تقاضا داریم که نسبت به ارسال سریع‌تر بسته‌ها به شرکت‌ پست اقدام کنند. همچنین اتفاقی که امسال رخ داد این بود که رسید بسته‌های پستی به ناشران تحویل داده شد.

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب در بخش دیگری از صحبت‌های خود با پیش‌بینی روزهای شلوغ آخر هفته نمایشگاه کتاب درباره تسهیلات و تمهیداتی که در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که آخر هفته شلوغی را در نمایشگاه کتاب سپری کنیم درنتیجه تمهیداتی برای تسهیل شرایط بازدیدکنندگان درنظر گرفته‌ایم. بیشترین هماهنگی و دغدغه ما در حوزه حمل و نقل و ترافیک است و در این حوزه متروی تهران، اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی ما را همراهی می‌کنند. اگرچه که پارکینگ‌هایی هم‌ برای حضور مخاطبان پیش‌بینی شده است اما بیشتر تمرکز ما روی حمل و نقل عمومی است. در داخل مصلی نیز شاتل‌هایی قرار گرفته است تا بازدیدکنندگان را به بخش‌های مختلف منتقل کنند.

او افزود: بخشی از نمازخانه‌ها را به استراحتگاه اختصاص داده‌ایم‌ تا مخاطبان بتوانند دقایقی استراحت کنند، همچنین بخش امانات را افزایش دادیم تا آخر هفته آرامی را سپری کنیم، بالای ۲ هزار نیمکت پارکی پیش‌بینی کردیم که در نقاط مختلف تعبیه شده‌اند و برای روزهای آخر هفته تقویت شده‌اند. آب آشامیدنی با قیمت مصوب نمایشگاه کتاب به داخل سالن‌ها آورده شد تا در دسترس مخاطبان قرار داشته باشد.

صفری در پایان درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخورد با خاطیان تشریح کرد: در نمایشگاه کتاب امسال تا روز هشتم بالای هفت غرفه به دلیل تخلفات بسته شد و بالای پنج غرفه تذکر جدی گرفتند و چهار غرفه به صورت ساعتی پلمپ شدند و مشکلات خود را رفع کردند. دانشگاه علوم پزشکی در این مکان مستقر است و دوستان ستاد مدیریت بحران شهر تهران بر نکات بهداشتی نظارت دارند. قطعا با تخلفات با جریمه، پلمپ و اخراج از نمایشگاه کتاب برخورد می‌شود.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است