برخورد با تخفیف‌های غیرمجاز در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۵
در نشست خبری نمایشگاه کتاب مطرح شد:

برخورد با تخفیف‌های غیرمجاز در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب

نشست خبری روزانه نمایشگاه کتاب ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور سخنگوی نمایشگاه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، نشست خبری روزانه علی رمضانی سخنگو و قائم مقام نمایشگاه کتاب عصر چهارشنبه ۲۸اردیبهشت ماه برگزار شد.

او در ابتدا درباره تخفیف‌های بیش‌از حد مجاز در روزهای پایانی نمایشگاه عنوان کرد: به همه ناشران حاضر در نمایشگاه توصیه می‌کنیم به دلیل اینکه نمایشگاه حضوری یک روز تعطیل بود، بابت فروش آثار نگران و هیجان‌زده رفتار نکنند.

رمضانی افزود: باتوجه به صحبت‌هایی که مبنی بر استقبال کم از نمایشگاه امسال مطرح بود، از ساعات اولیه امروز جمعیت قابل توجهی در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و مردم استقبال خوبی دارند. تقریبا الگوی مراجعه هرساله تکرار می‌شود که نمایشگاه در روزهای اولیه خلوت‌تر و در روزهای پایانی اوج می‌گیرد.

او درباره تخفیف‌های غیرمجاز تصریح کرد: ناظران سالن‌ها مستمرا نسبت به تخفیف‌های نامتعارف تذکر می دهند و به کمیته‌های موردنظر تذکر می‌دهند.  همچنین مجموعه اتحادیه‌های نشر عمدتا نسبت به این نوع اتفاق به صورت شفاهی ابراز نظر می‌کنند و لازم است که به صورت جدی‌تر با کج‌رفتاری‌های در صنعت نشر برخورد داشته باشند.

سخنگوی نمایشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگار صبا مبنی بر اینکه نظارتی بر کیفیت آثاری که در نمایشگاه عرضه می‌شود، وجود دارد؟ بیان کرد: برخورد با کتاب‌های کپی در حوزه اختیارات نمایشگاه کتاب نیست و طبیعتا کمیته رسیدگی به این امر باید قوانینی بگذارد تا کمتر شاهد تولید آثار ثانویه باشیم و مترجمان و مولفان آثار باکیفیت خود را عرضه کنند.

او درباره لزوم کتاب‌ها در بخش های مربوطه گفت: مطابق آیین‌نامه نمایشگاه آثار باید در بخش مربوط به خودشان عرضه شوند، به طور مثال کتاب‌های کودک و نوجوان باید در بخش مخصوص به خود عرضه شوند اما چنانچه حکم راهنمایی داشته باشند، تخلف محسوب نمی‌شوند.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب در پایان با تبریک روز روابط عمومی درباره تاثیر اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب توضیح داد و همچنین اعلام کرد که برای اولین‌بار مرحله اول مطالبات ناشران در طول نمایشگاه شب گذشته به آن‌ها پرداخت‌ شد.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است