آیا کسب درآمد از کانال یوتیوب امکان‌پذیر است ؟

در سرتاسر جهان، روزانه بیش از پنج میلیارد ویدیوی یوتیوب تماشا می‌شود. کاربران هربار که یوتیوب را باز می‌کنند، ‌به طور متوسط ۴۰ دقیقه در آن وقت می‌گذراند و این مسئله بستر یوتیوب را به یک گزینه بسیار مناسب برای کسب درآمد تبدیل می‌کند.

مقدمه کسب و نقد کردن درآمد کانال یوتیوب

کسب درآمد از کانال یوتیوب،‌ منحصر به سلبریتی‌ها و افراد مشهور و مهم نیست؛ هر کاربری که بتواند محتوای جذاب و کاربردی برای کاربران یوتیوب تولید کند، می‌تواند به درآمد خوبی دست یابد. اگر در بستر یوتیوب فعالیت دارید و اکنون به این فکر افتاده‌اید که از فعالیت‌های خود درآمد کسب کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از کسب درآمد و همچنین نقد کردن درآمد یوتیوب آشنا شویم.

YouTube Partner Program چه الزاماتی دارد؟

برنامه پارتنری یوتیوب (YouTube Partner Program) یا به اختصار YPP از ما می‌خواهد که برای کسب درآمد از کانال یوتیوب، چهار شرط مهم یعنی ۱۰۰۰ سابسکرایبر، ۴۰۰۰ ساعت مشاهده شدن ویدئو طی یک سال گذشته، پیروی از دستورات و خط مشی‌های یوتیوب و راه‌اندازی حساب در AdSense را رعایت کنیم تا کانال یوتیوبی ما مورد پذیرش واقع شود.

مهم نیست به دست آوردن ۱۰۰۰ سابسکرایبر چقدر طول می‌کشد، زمانی که به آن دست یافتید می‌توانید شروع کنید. در مرحله بعد باید طی ۱۲ ماه گذشته، ویدیوهای شما ۴۰۰۰ ساعت تماشا شده باشد؛ تعداد ساعاتی که خودتان ویدیوهای‌ کانال را نگاه کرده‌اید در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه مهم تماشای بینندگان از سرتاسر جهان است. توجه داشته باشید که این عدد باید طی بازه زمانی ۱۲ ماهه ثبت شود و از این جهت بسیار مهم است.

کدام ویدیوها در محاسبه ۴۰۰۰ ساعت تماشای شما محاسبه نمی شوند ؟

زمانی که شما در داخل یوتیوبتان تعداد زیادی ویدئو داشته باشید لازم است بدانید ویدیوهای لیست نشده، ویدیوهای حذف شده، ویدیوهای پرایویت، ویدئوهای کمپین‌های تبلیغاتی و ویدیوهای کوتاه یوتیوب در شماره ساعات این برنامه محاسبه نمی‌شوند.

چطور الزامات YPP را برآورده کنیم؟

اگر می‌خواهید وضعیت خود را نسبت به الزامات برنامه YPP بررسی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد یوتیوب شوید و به بخش YouTube Studio بروید (روی تصویر نمایه خود کلیک کنید و YouTube Studio را انتخاب کنید).
  • در منوی ناوبری سمت چپ، روی Monetization کلیک کنید.

صفحه کسب درآمد، پیشرفت شما نسبت به حداقل های این برنامه را نشان می‌دهد؛ یعنی به شما اعلام می‌کند که چقدر از ۱۰۰۰ نفر سابسکرایبر و چه مدت از ۴۰۰۰ ساعت را دریافت کرده‌اید. هر زمان به هر دو هدف دست یابید و همچنین تایید دو مرحله ای کانال شما فعال بود و همچنین اخطار انجمن نداشتید ، گزینه «apply now» آبی رنگ فعال می‌شود و از شما می‌خواهد که برای کسب درآمد از کانال یوتیوب درخواست دهید.

کسب درآمد از کانال یوتیوب چه قوانینی دارد؟

مورد بعدی رعایت کردن قوانین و مقررات یوتیوب برای برنامه YPP است. اگر می‌خواهید از محتوای خود کسب درآمد کنید، باید این کار را طبق اصول و قوانینی که یوتیوب وضع کرده، انجام دهید.

وقتی برای برنامه YPP درخواست می‌دهید، یک فرآیند بازبینی استاندارد طی می‌شود تا بررسی شود کانال شما با ضوابط و مقررات یوتیوب مطابقت دارد یا خیر. فقط کانال‌هایی در این برنامه پذیرفته می‌شوند که با اصول و خط مشی یوتیوب مطابقت داشته باشند.

اگر می‌خواهید در آینده از محتوای خود کسب درآمد کنید، توصیه می‌شود در مورد این خط مشی‌ها و دستورالعمل‌ها بیشتر تحقیق و مطالعه کنید.

جهت مطالعه ادامه خبر روی لینک زیر بزنید :

https://www.hamshahrionline.ir/news/647080/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA