عرضه فیلم «حروفچین» در بازار کن ۲۰۲۲ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷

عرضه فیلم «حروفچین» در بازار کن ۲۰۲۲

پوستر فیلم کوتاه «حروفچین» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه‌کنندگی شاهد احمدلو به بهانه حضور در بازار جهانی جشنواره کن 2022 رونمایی شد.

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای، پوستر فیلم کوتاه «حروفچین» که اولین تجربه شاهد احمدلو در مقام تهیه‌کننده و سومین فیلم کوتاه نسیم فروغ بعد از «دژاوو» و «کوته» و دریافت چندین جایزه از جشنواره‌هاى بین‌المللى است، به بهانه حضور در بازار جهانی جشنواره کن ۲۰۲۲ در فرانسه رونمایی شد.

احسان برآبادی برنده سه سیمرغ بلورین بهترین پوستر سینمایى، طراحی این پوستر را بر عهده داشته و پخش‌کننده جهانی این فیلم موسسه بین‌المللی هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی است.

بخش بازار جشنواره جهانی کن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان فرصت مناسبی برای ارائه و معرفی فیلم‌ها به منظور حضور و رقابت در جشنواره‌های جهانی است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه که بر اساس فیلمنامه‌ای از شاهد احمدلو ساخته شده، آمده است: «با گسترش تکنولوژى، یک حروفچین پیر و قدیمى شغل خود را از دست داده و بیکار مى‌شود. او براى ادامه زندگى در این دنیاى مدرن چاره‌اى جز تغییر ندارد. تصمیمى که مشکلات او را بیشتر و بیشتر مى‌کند… .»

محمود نظرعلیان، فاطمه شکری، پرستو الماس و مجید علیزاده بازیگران «حروفچین» هستند.

عوامل فیلم کوتاه «حروفچین» عبارتند از کارگردان: نسیم فروغ، نویسنده فیلمنامه و تهیه‌کننده: شاهد احمدلو، مجری طرح: مهرداد یزدانی، مدیر فیلمبرداری: علی‌محمد قاسمی، تدوین: کاوه ایمانی، طراحى و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: فرزاد ظریفی، اصلاح رنگ و نور: علی تصدیقی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: شهاب احمدلو و رضا امینیان و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

انتهای پام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است