جشنواره تئاتر فتح حماسه آزادسازی خرمشهر را زنده نگه می‌دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
ارسال 2 پیام به جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر؛

جشنواره تئاتر فتح حماسه آزادسازی خرمشهر را زنده نگه می‌دارد

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پیام دادند.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، رضا مردانی بیست و چهارمین جشنواره ملی فتح خرمشهر و مدیر کل منطقه آزاد اروند و حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پیام دادند.

در پیام رضا مردانی دبیر جشنواره و مدیر کل منطقه آزاد اروند آمده است:

«به نام خالق هنر
جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برآمده از توان هنرمندان این شهر عزیز و مقاوم بوده که در سال های ابتدایی با بضاعت اندک و با همراهی هنرمندان و فرهنگ دوستان این خطه مقاوم از ایران اسلامی راه‌اندازی و دنبال شد.
این نهال کوچک که امروز درختی تنومند شده؛ گامی استوار است که جامعه هنری و هنر دوست شهرستان خرمشهر در آن زمان آغاز کرد و امروز به‌عنوان تنها جشنواره در حوزه مقاومت، ایثار و پایداری با ۲۴ سال عظمت و پی در پی رخ نمایی می کند.
بنای این تداوم و سخت‌کوشی به یادگار ماندن حماسه عظیم و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و روایت رشادت‎‌های آن بزرگ مردان در مقابل استکبار است که استقبال خوب عمومی حکایت از موفقیت هر ساله این جشنواره مردمی دارد.
در پایان فرصت را غنیمت شمرده و از تمام افراد حقیقی و حقوقی مدیران و پرسنل محترم، ادارات، ارگان ها، سازمان ها، شرکت ها، به‌خصوص مردم فهیم، فرهنگ دوست و هنردوست منطقه آزاد اروند که با حضور و همراهی خود دلگرمی ما را دو چندان کردند تشکر و قدردانی نمایم.»

همچنین پیام حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بدین شرح است:

«روایت آزاد‌سازی خرمشهر در روز سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ پس از ۵۷۸ روز مقاومت جانانه، حماسه‌ای پرشور و زیبا در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران است؛ در این روز خرمشهر همیشه قهرمان، بار دیگر توسط رزمندگان غیور و جان برکف به آغوش و خاک میهن عزیزمان، بازگشت.
در همین راستا جشنواره ملی تئاتر فتح طی سال‌ها برگزاری‌اش تلاش داشته تا این حادثه شکوهمند را که یادآور عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است؛ زنده نگه دارد.
جشنواره تئاتر فتح یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری منطقه است که فرصت ایجاد بروز خلاقیت برای هنرمندان و پیوند میان مردم، هنرمندان و صحنه را بیش از پیش فراهم می‌کند.
اینجانب با آرزوی توفیق و سربلندی جامعه فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند، امید دارم با توجه به شکوه و عزمت این روز، بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح همچون سال‌های گذشته بتواند با عزمی راسخ و ارائه آثار فاخر و ارزشمند، شور و نشاط فرهنگی را به منطقه بازگرداند و شاهد حضور پرشور هنرمندان در ایام برگزاری آن باشیم.»

بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۳۰ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه به دبیری رضا مردانی در خرمشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است