شمس لنگرودی و کاوه آفاق به نمایشگاه کتاب می‌آیند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۴
مدیر غرفه انتشارات نگاه در گفتگو با صبا:

شمس لنگرودی و کاوه آفاق به نمایشگاه کتاب می‌آیند

مدیر غرفه انتشارات نگاه با بیان نکاتی درباره سی‌سومین نمایشگاه کتاب از حضور ۲ مهمان ویژه در غرفه این انتشارات خبر داد.

رضا خجسته مدیر کتابفروشی‌های نشر نگاه و مسئول غرفه این انتشارات در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری صبا توضیح داد: خوشبختانه هر چه به روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه نزدیک می‌شویم، استقبال مخاطبان بیشتر می‌شود. موتور نمایشگاه کمی دیر راه افتاد، چند انتشارات اصلی هم در نمایشگاه حضور ندارند و این دو مورد باعث شده بود روزهای اول برگزاری خلوت باشد اما شرایط این روزها بهتر است و امیدوارم که استقبال بیشتر هم شود.

او درباره انتشارات نگاه گفت: انتشارات نگاه بالغ بر نیم قرن است که در حوزه نشر و کتاب فعالیت می‌کند، با مترجمان، نویسندگان و شاعران سرشناس و مطرحی همکاری داشته است و خوشبختانه تا به این جای نمایشگاه هم با استقبال خوبی از مخاطبان با وجود خلوت بودن نمایشگاه، همراه بوده است.

مدیر غرفه انتشارات نگاه عنوان کرد: کتابخوان‌ها این روزها با لیست‌های خود به نمایشگاه می‌آیند و کتاب موردنظر خود را پیدا می‌کنند، فروش ما هم به همین دلیل بالا رفته است.

ابن فعال حوزه نشر با پیش‌بینی اینکه اصل استقبال مخاطبان از نمایشگاه از روز هفتم یعنی سه شنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: از مسئولان برگزاری نمایشگاه تشکر می‌کنم که باوجود شرایط سخت، نمایشگاه را دایر کردند، از نظر مکانی مصلای امام خمینی (ره) بهترین جا برای برگزاری این رویداد فرهنگی است و هر جایی به جز اینجا برگزار شود خطاست.

خجسته با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه همیشه مبارک بوده و مردم را برای دوره‌ای هم که شده به سمت مطالعه تشویق می‌کند، ادامه داد: با وجود اینکه می‌دانیم در شرایط کرونایی برگزاری نمایشگاه سخت و حتی ریسک بود و برگزاری آن اقدام بزرگی است، اما ایرادهایی مانند بُن‌های تخفیفی که به نمایشگاه مجازی اختصاص داده‌اند، برگزاری همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی، حمایت نکردن رسانه‌ها و سازمان صداوسیما از انتشارات عمومی و توجه به انتشارات دانش‌آموزی و دانشگاهی از جمله انتقادهایی است که به برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران برمی‌گردد.

مدیر کتابفروشی‌های انتشارات نگاه در پایان با بیان اینکه روزبه بمانی شاعر و ترانه‌سرا شنبه ۲۴ اردیبهشت و در چهارمین روز از نمایشگاه در غرفه حاضر شد و مردم از حضور او و کتاب «دنیای این روزای من» سروده‌های او استقبال کردند، گفت: ۲۶ اردیبهشت همزمان با ششمین روز از نمایشگاه کسری بختیاری هم در غرفه نگاه در نمایشگاه حاضر شد و در ادامه هم چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ شمس لنگرودی شاعر و شنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۴ کاوه آفاق ترانه‌سرا و خواننده در غرفه نمایشگاه حاضر خواهند شد.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است