وقتی که جسم سخت به سر جوانان وطن برخورد کرد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴

وقتی که جسم سخت به سر جوانان وطن برخورد کرد!

کارگردان نمایش «پس از برخورد جسم سخت به سر» درباره نگاه متفاوت به وقایع تاریخی در سه اپیزود با بازیگران انتخابی خود سخن گفت.

سجاد داغستانی نویسنده و کارگردان تئاتر که این روزها برای دومین بار نمایش «پس از برخورد جسم سخت به سر» را از ۶ مرداد ماه با سه اپیزود را روی صحنه برده است در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره تفاوت این اجرا توضیح داد: در این دوره از اجراها باتوجه به فراخوانی که برای جذب بازیگر داده بودیم از میان آن ها ۵۰ نفر را انتخاب کردیم و هر شب باتوجه به موضوع واحد، سه بازیگر جدید با رویکرد و برداشت خود از متن با دکور جدید ایفای نقش می کنند.

وی ادامه داد: مضمون نمایش «پس از برخورد جسم سخت به سر» به سه دوره از تاریخ معاصر ایران اشاره دارد که شامل موضوعات اجتماعی، سیاسی و کمدی است که باعث شده جسم سخت به سر جوانان وطن برخورد کند و منظر از جسم سخت فیزیکی نیست و وقایع مدنظر است.

داغستانی با اشاره به تاریخ این نمایشنامه گفت: نمایش «پس از برخورد جسم سخت به سر»  از دهه ۴۰ شروع می شود تا به دهه ۹۰ می رسد و تاریخ را به شیوه ای متفاوت برای مخاطب اجرا می کند.

این کارگردان درباره استقبال مخاطب از نمایش «پس از برخورد جسم سخت به سر» توضیح داد: این نمایش مضمونی متفاوت نسبت به بیان تاریخ دارد و مخاطب را وادار می کند تا به موضوعاتی که گفته می شود فکر کند و شاید هم آن ها را وادار کند بعد از نمایش درباره این موضوعات مطالعه کنند تا اطلاعات گسترده تری به دست آورند.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: این خواسته انتخابی من است که از زاویه ای متفاوت نسبت به موضوعات و وقایع درام زندگیم نگاه کنم و بر همین اساس متن نمایشنامه ها را بنویسم.

نمایش «پس از برخورد جسم سخت به سر» به کارگردانی و نویسندگی سجاد داغستانی از ۶ مرداد آغاز شده و تا ۸ مهرماه در تماشاخانه آژمان روی صحنه است.

نسترن معصوم پور

انتهی پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است