«سه‌شنبه ۱۴ جولای» به روشنگری در موضوع انرژی هسته‌ای می‌پردازد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
محمدجواد حسینی در گفتگو با صبا:

«سه‌شنبه ۱۴ جولای» به روشنگری در موضوع انرژی هسته‌ای می‌پردازد

سید محمدجواد حسینی فیلمنامه‌نویس و کارگردان «سه‌شنبه ۱۴ جولای» درباره موضوع و محتوای این مجموعه مستند توضیح داد.

به گزارش صبا، مجموعه مستند «سه‌شنبه ۱۴ جولای» به کارگردانی سیدمحمدجواد حسینی با واکاوی پرونده هسته ای ایران این روزها از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

سید محمدجواد حسینی فیلمنامه‌نویس و کارگردان «سه‌شنبه ۱۴ جولای» در گفتگو با صبا با اشاره به پخش مجموعه «سه‌شنبه ۱۴ جولای» از شبکه مستند گفت: مادامی که مجموعه‌ای دارای رپرتاژ خبری منظم، تبلیغات و همچنین قرار گرفتن در ساعت پخش و شرایط مناسب نباشد، گویا هیچ وقت ساخته نشده است. همه فیلم‌ها با اهدافی مشخص ساخته می‌شوند، هدف من هم از ابتدا این بود که با دیده شدن این مجموعه در بحث هسته‌ای حق مطلب را ادا کنیم، اثرگذار باشیم و برای مردم روشنگری کنیم. البته بحث تبلیغات نیاز به بودجه جداگانه داشت که از ابتدا برای این مجموعه در نظر گرفته نشده بود.

او درباره چرایی ساخت چنین مجموعه‌ای تصریح کرد: زمان جنگ، وقتی مردم خبر دلاوری و رشادت رزمنده‌ها را می‌شنیدند، روحیه می‌گرفتند و به این صورت سختی‌ها، کمبودها و موشکباران علیه شهرهای ایران را تحمل و به رزمنده‌ها کمک می‌کردند. با تمام این اوصاف آن زمان افرادی چون شهید آوینی‌ به درستی رسالت رسانه‌ای خود را را انجام دادند و امروز هم شرایطی تقریبا مشابه آن دوره وجود دارد، به گونه ای که با روشنگری و پرداختن به موضوعاتی مثل انرژی هسته‌ای می‌شود همان مسیر را ادامه داد.

این کارگردان بیان کرد: «سه شنبه ۱۴ جولای» کاملا ساختاری نمایشی داشته و بستر آن نیز درام است. در روایت ماجرای این اثر با توجه به موضوع آن که مبحث هسته‌ای بود و هرروز در اخبار و نشریات به آن پرداخته می شود، سعی کردیم با شرایط تازه‌ای راوی موضوع «سه شنبه ۱۴ جولای» باشیم، به گونه‌ای که مردم در قالب درام مجموعه را دنبال کنند. به هرحال با بودجه بسیار پایینی این مجموعه مستند را ساختیم و همین کار را برایمان سخت کرد، اما می‌خواستیم این کار را انجام دهیم و خداراشکر تسلیم نشدیم و اتفاق افتاد.

او درباره ادامه پخش «سه‌شنبه ۱۴ جولای» و همچنین بازخوردهای آن گفت: این مجموعه تا حالا از سه شبکه مختلف پخش شده است و هر سه نیز در حوالی ساعت هجده. اگرچه بازخوردها خوب بوده اما می‌تواند بهتر هم باشد و این مجموعه نیاز به پخش مجدد در سایر شبکه‌ها با ساعت و تبلیغات مناسب دارد تا به مرحله اثرگذاری برسد.

حسینی اظهار کرد: در دنیا از رسانه به روش‌های مختلف برای پیشرفت اهدافشان استفاده می‌کنند. امروزه با استفاده از شکل و ساختارهای مناسب و به روز شده در حوزه فیلمسازی می‌شود با جامعه ارتباط بهتری گرفت و اگر غیر از این باشد، عقب خواهیم ماند.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که این روزها غرب تمام توانش را گذاشته است تا در صورت شکست مذاکرات، ایران را مقصر جلوه دهد، این مجموعه همچون آب حیاتی است که می‌تواند این فضا را حداقل در جامعه ایرانی تغییر دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000