نشست تخصصی آواز برگزار می‌شود/ برپایی نمایشگاه نقاشی‌خط | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
دو خبر از فرهنگسرای اندیشه؛

نشست تخصصی آواز برگزار می‌شود/ برپایی نمایشگاه نقاشی‌خط

نمایشگاه نقاشی خط علی کریمی و نخستین نشست دور جدید آیین آواز در موسیقی دستگاهی ایران در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نخستین نشست دور جدید آیین آواز را با مشارکت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌کند.

نخستین برنامه از دور جدید نشست آیین آواز نشست تخصصی آواز در موسیقی دستگاهی ایران در روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود که این برنامه در چند بخش مختلف با کارشناسی و اجرای علی شیرازی انجام خواهد شد.

بخش اول این نشست با سخنرانی مرتضی غزنوی تحت عنوان «آب، نان، آواز…» و اجرای موسیقی توسط او به همراه نوازندگی تار آرمان غزنوی، کمانچه فرزاد جلیل‌زادگان و تمبک رضا ریاضی اجرا می‌شود.

در پایان برنامه حسام صحرایی با همراهی نوازندگانی چون ابوالفضل گودرزی نوازنده تار و حسن جعفرتبار نوازنده نی، به اجرای سازوآواز و قطعاتی در مایه بیات ترک می‌پردازند.

برپایی نمایشگاه نقاشی خط علی کریمی

همچنین نمایشگاه نقاشی خط علی کریمی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود که این نمایشگاه در جدیدترین برنامه خود میزبان ۳۵ اثر نقاشی خط علی کریمی است.

علی کریمی متولد ۱۳۵۷ در اصفهان، دپپلم رشته گرافیک و دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته نقاشی است و تاکنون سه نمایشگاه انفرادی در گالری تکش، کوثر اصفهان و ژینوس تهران برگزار کرده و در چندین نمایشگاه گروهی در اصفهان نیز حضور داشته است.

او خوشنویسی را زیر نظر استادانی نظیر ابوالوفا حسینی، مهدی کریمی، علی فرزانه و محمدعلی شادمان آموزش دیده و همچنین در رشته آموزش طراحی و نقاشی هم شاگرد استادانی چون مجید صادق‌زاده، حسین تحویلیان و عباس بزرگمهر بوده است.

نمایشگاه نقاشی خط علی کریمی شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در نگارخانه اندیشه آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۹ الی ۱۹ و پنجشنبه‌ از ساعت ۹ الی ۱۳ به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفردنیاکی (اندیشه) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است