شاه‌آبادی: تلاش کردم که زیرساخت‌های تحول را فراهم کنم/ برمهانی: تحول با جابجایی مدیران رخ نمی‌دهد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
در مراسم تودیع و معارفه معاون سیما بیان شد:

شاه‌آبادی: تلاش کردم که زیرساخت‌های تحول را فراهم کنم/ برمهانی: تحول با جابجایی مدیران رخ نمی‌دهد

آیین تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید سیما با حضور قائم‌مقام رییس سازمان صداوسیما، مدیران سابق و جدید شبکه‌ها و مراکز معاونت برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، ظهر امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت آیین تکریم و معارفه حمید شاه‌آبادی و محسن برمهانی معاونان سابق و جدید سیما با حضور وحید جلیلی قائم‌مقام رییس سازمان صداوسیما، مدیران سابق و جدید شبکه‌ها و مراکز معاونت برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی معاون سابق سیما در این مراسم گفت: فصل جدید فعالیت‌های معاونت سیما با مدیران تازه نفس، خوش ذوق، جوان، با انگیزه، انقلابی و ارزشی ان‌شاءالله فصل نوین و درخشانی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم دست در دست همدیگر منویات مقام معظم رهبری را در سازمان صداوسیما رقم بزنیم.

وی با اشاره به مدت زمان کوتاه مسئولیتش در معاونت سیما بیان کرد: این مدت در عین کوتاه بودن بسیار پرفراز و نشیب و آموزنده بود و حال و فضای این یک سال و نیم برای من بسیار خاص بود. سه‌ بازه زمانی و سه فصل مستوفی در این مدت رقم خورد و من در این مدت توفیق داشتم که لحظه به لحظه در مجموعه سیما مطالبی را بیاموزم و از تجربیات و دانش و اطلاعات دوستان استفاده کنم.

شاه آبادی ادامه داد: چند ماه اول مسئولیتم مصادف بود با دوران پیش از انتخابات ریاست جمهوری که تمام عزم فعالیت‌های معاونت در این ایام به اخبار مربوط به انتخابات معطوف بود و همه همکاران تلاش کردند در این دوران پرفراز و نشیب از تمام ظرفیت‌های رسانه در این خصوص بهره گیرند. فصل دوم دوره سه ماهه‌ای بود که مصادف بود با تغییر و تحولات سازمانی و در هفت ماهه گذشته دوران ریاست آقای جبلی از ایشان آموختم و گزارشی از وضعیت موجود معاونت سیما، برنامه‌ریزی‌های انجام و محقق شده و حتی برنامه‌ریزی‌های محقق نشده در این مدت به رئیس سازمان ارائه شد و توفیقی است که مسئولیت جدید به دست برادر عزیز، فرزند شهید، انقلابی، توانا و کاربلد سپرده می‌شود و امیدوارم در این دوره، طرح‌هایی که باید انجام شود و ایده‌های جدید و خوبی رقم بخورد.

وی تاکید کرد: این امر منوط به این است که همه با هم، هم افق شویم و نگاه دقیق و ظریف به مطالبات حضرت آقا از رسانه داشته باشیم، با این حال که متاسفانه در طول دوران مختلف علیرغم همه تلاش‌ها، رسانه با تحقق این مطالبات همچنان فاصله دارد.

معاون سابق سیما افزود: یکی از حلقه‌های مفقوده ما، بی توجهی به هم افزایی ظرفیت‌های موجود است و اگر کسی در مجموعه کاری سیما قدمی  بردارد، باید ظرفیت‌های مجموعه را شناسایی کند و بداند آن‌ها را چگونه در کنار هم قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشم در دوران مسئولیتم این بود که فرآیندهای تولید و زیرساخت‌های لازم برای تحقق یک تحول بنیادی رقم بخورد. لزوم تامین زیرساخت‌های مجموعه، اصلاح فرآیندهای موجود و کار با برنامه‌ریزی، اقدام زمانبری است که باید با دقت دنبال شود و نقطه اشتراک آن‌ها را پیدا کرد و کنار هم قرار داد. شناخت این اشتراکات و نسبت آن با هدفی که مجموعه قرار است به آن برسد از جمله مواردی است که در معاونت در حال انجام بود و باید همچنان دنبال شود.

شاه آبادی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و نقطه قوت‌های معاونت سیما، گفت: این موارد می‌تواند سرعت حرکت و رسیدن به هدف را تسریع کند و امیدوارم زیرساخت‌هایی که تاکنون در سیما فراهم شده و اقداماتی که صورت گرفته برای حصول نتیجه مقدمه کارساز باشد.

وی اظهار کرد: پرچمی که امروز به دست ریاست سازمان صداوسیما سپرده شده، کار بسیار سخت و مشکلی است، اما باید توجه کرد انتظارات رهبر انقلاب در مقوله رسانه قابل دسترسی است. همه باید هر چه در توان دارند برای موفقیت رئیس سازمان صداوسیما به کار گیرند و بدانیم چقدر از مطالبات مقام معظم رهبری محقق شده و تا رسیدن به شرایط ایده آل چقدر فاصله داریم تا افق و چشم‌انداز را به درستی ترسیم کنیم.

شاه آبادی در پایان تاکید کرد: تردید کردن در ترسیم‌ نقطه رسیدن به هدف، هر مجموعه‌ای را با بحران مواجه می‌کند و این نقطه‌ای است که از همه مدیران انتظار می‌رود به آن افق با دقت نظر و درستی نگاه کنند و با تمام توان خود و هم‌افزایی انتظار و دغدغه‌های مقام معظم رهبری را از رسانه ملی جامه عمل بپوشانیم چرا که این انتظار از این رسانه وجود دارد.

محسن برمهانی معاون جدید سیما در ادامه این مراسم گفت: این جلسه، در واقع قدردانی و تشکر از زحمات حمید شاه آبادی است و از همه عزیزان که به این منظور در اینجا حضور دارند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: قبول مسئولیت به خودی خود جای خوشحالی ندارد و زمانی ما می‌توانیم، خوشحال باشیم که ماموریت صحیح انجام و حق این امانت خطیر را به خوبی ادا کنیم.

برمهانی همچنین خاطرنشان کرد: تحول با جابجایی معاونان و مدیران رخ نمی‌دهد بلکه تحول به همت بدنه عظیم، کارآمد و انقلابی که در سازمان صداوسیما حضور دارد، رقم می‌خورد.

معاون سیما با قدردانی از زحمات مدیران سابق در مجموعه معاونت سیما بیان کرد: باید همچنان از ظرفیت این عزیزان و تجربیات گران‌بهای آن‌ها در عرصه رسانه بهره ببریم تا مدیران جدید هم بتوانند از این ظرفیت‌ها به شایستگی استفاده کنند.

برمهانی تاکید کرد: ان‌شالله دوران جدید معاونت سیما، در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و برطرف کردن دغدغه‌های ایشان نسبت به مسائل رسانه، اقدام مطلوب و شایسته‌ای صورت گیرد و نقش رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد به خوبى ایفا شود.

وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول نیز در این مراسم سخنرانى کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است