«مینا» رونمایی شد/ ۹۰ قسمت آموزش زبان فارسی در شبکه سحر | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۰
با حضور روسای صداوسیما و بنیاد سعدی؛

«مینا» رونمایی شد/ ۹۰ قسمت آموزش زبان فارسی در شبکه سحر

مراسم رونمایی از مجموعه تلویزیونی «مینا» با حضور رییس بنیاد سعدی، رییس شبکه سحر، معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و سایر مدیران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سالن آمفی تئاتر ساختمان معاونت سیما سازمان صداوسیما شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ شاهد برگزاری مراسم رونمایی از مجموعه تلویزیونی «مینا» ویژه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بود که با حضور غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی، ابراهیم علی برزی رییس شبکه برون‌مرزی سحر، امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون، احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و جمعی از معاونان و مدیران سازمان برگزار شد.

مجموعه تلویزیونی «مینا» جدیدترین محصول شبکه جهانی سحر است که با همکاری بنیاد سعدی در ۹۰ قسمت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای ساخته شده است.

مراسم رونمایی از این مجموعه آموزشی با اجرای شهرام شکیبا شاعر و مجری تلویزیون آغاز شد و ضمن خیر مقدم به حاضران در مراسم، از ابراهیم علی برزی رییس شبکه برون مرزی سحر دعوت کرد تا پشت میکروفون درباره مجموعه «مینا» و فعالیت‌های جدید شبکه سحر صحبت کند.

علی برزی در این مراسم درباره مجموعه تلویزیونی «مینا» توضیح داد: مجموعه تلویزیونی «مینا» چهارمین پروژه‌ای است که بین شبکه‌های برون‌مرزی در حوزه آموزش و ترویج زبان و ادبیات فارسی تولید شده است. «مینا» بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین مجموعه‌ای است که تاکنون تولید شده و از نظر فرم و محتوا ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی در مقایسه با دیگر آثار دارد و این ویژگی‌ها شرایط استفاده از این مجموعه را برای مخاطبان خود آسان کرده‌است.

وی ادامه داد: در تولید مجموعه تلویزیونی «مینا» از آخرین شیوه‌های آموزش و برنامه‌سازی استفاده کردیم و لازم به ذکر است که تجربه تولید این مجموعه این اعتماد به نفس را به ما داده است که شبکه جهانی سحر آمادگی دارد تا برای گروه‌های سن مختلف در حوزه‌های مختلف آموزشی و غیرآموزشی به تولید محتوا بپردازد.

رییس شبکه سحر در پایان عنوان کرد: این برنامه تلویزیونی، زبان فارسی را از الفبا تا پایان سطح فوق میانی سه آموزش می‌دهد و محتوای آن مطابق با کتاب‌های «گام اول»، «مینا ۱»، «مینا ۲» و «مینا ۳» از جمله آثار منتشر شده در بنیاد سعدی است.

شبکه افغانستان سحر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

در ادامه شهرام شکیبا به نیابت از مدیران معاونت سیما از شروع پخش ۲۴ ساعته شبکه افغانستان سحر به‌صورت رسمی خبر داد. شبکه‌ای که پس از شروع ریاست پیمان جبلی در سازمان صداوسیما طرح و ایده‌اش آماده شد و ماه‌ها به‌صورت آزمایشی از شبکه سحر پخش می‌شد و از امشب ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ این شبکه تلویزیونی فعالیت رسمی و ۲۴ ساعته خود را آغاز کرد.

احمد نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در ادامه عنوان کرد: همکاری بین سازمان صداوسیما و شبکه سحر با بنیاد سعدی اتفاقی مبارکی است که امیدوار هستم در مدیریت جدید سازمان، روند همکاری‌های به این شکل در سازمان ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: شبکه جهانی سحر با در اختیار داشتن پنج کانال رسمی، از ظرفیت توزیع بسیار خوبی برخوردار است و باید برای استفاده از این ظرفیت حجم تولید آثار باکیفت را هم افزایش دهیم.

نوروزی در پایان با ابراز خوشحالی از شروع فعالیت شبکه افغانستان سحر درباره یکی از تولیدات معاونت برون مرزی سیما گفت: برنامه‌ای آموزشی برای ایرانیان و فارسی‌ زبانان تمام دنیا تولید کرده‌ایم که در وب منتشر می‌شود و مطمئن هستم‌، توانایی این را دارد که به عنوان مکمل در کنار مجموعه تلویزیونی «مینا» به آموزش زبان فارسی کمک کند، این مجموعه تاکنون به ۱۴ زبان زنده دنیا ترجمه شده و قرار است به حدنصاب ۳۰ زبان زنده دنیا بازگردانی شود.

زبان تثیبت کننده فرهنگ و قدرت ملت است

در قسمتی از این مراسم تیزر فیلم سینمایی «کتاب» به کارگردانی امین زندگانی، تهیه کنندگی محمد مصری‌پور و نویسندگی سمیه تاجیک رونمایی شد. این فیلم سینمایی به سفارش شبکه جهانی سحر تولید شده است که به وقایع تاریخی بعد از قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا می‌پردازد.

در بخش پایانی این مراسم غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی عنوان کرد: رونمایی از این مجموعه تلویزیونی با محوریت ترویج و آموزش زبان فارسی در روز مناسبی اتفاق افتاده است، در آستانه روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه این سالن خاطرات بسیار خوبی را برای او تداعی می‌کند، افزود: امروزه شاهد ظهور و بروز شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی هستیم و در حال حاضر هم شاهد یک دستاورد بزرگی رسانه‌ای با همکاری بنیاد سعدی و سازمان صداو سیما هستیم که من از همین جا اعلام می‌کنم که بنیاد سعدی ظرفیت و شرایط همکاری و تولید آثار نمایشی و تصویری را برای تمام آثار مکتوب خود فراهم می‌کند و چه ظرفیت و همکاری بهتر از صداوسیما که امیدوارم همکاری‌ها در ادامه گسترده‌تر هم شود.

حداد عادل با بیان اینکه زبان و آموزش زبان ملی، ترویج دهنده فرهنگ و ثابت کننده قدرت یک ملت است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به صلاح جنگ نرم که زبان و فرهنگ و هنر است، مجهز است نه صلاح سخت. فرهنگ و هنر ایران قدرت و ثروت ملی آن است و تولید برنامه‌های مانند «مینا» این قدرت را تثبیت می‌کند.

در پایان هدایایی به تولیدکنندگان و عوامل مجموعه تلویزیونی «مینا» شبکه سحر اهدا شد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است