حضور فیلم‌های سینمایی در جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۷
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی:

حضور فیلم‌های سینمایی در جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است  

با اعلام رییس سازمان سینمایی هرگونه حضور و نمایش فیلم سینمایی در مجامع و جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است.

به گزارش صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی با بیان این مطلب که حضور فیلم‌های سینمایی در جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است، گفت: حضور بین‌المللی سینمای ایران قطعا یکی از ارکان مهم پیکره سینمای ملی ماست که در سیاست‌گزاری مدیریت سینمای کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. برای این مهم به زودی آیین‌نامه روشن و شفافی به عنوان راهبرد بین‌المللی سازمان سینمایی تدوین و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه در مورد حضور فیلم‌های بخش خصوصی در جشنواره‌های جهانی مهم است رعایت آیین نامه‌های قانونی و دستورالعمل‌های اجرایی است که متاسفانه، در سال‌هایی در مقام اجرا و نظارت دچار مسامحه و سهل انگاری شده است.

به گفته وی، قطعا بنابر نص صریح آیین نامه و دستور العمل نمایش فیلم هرگونه حضور و نمایش فیلم سینمایی در مجامع و جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است و قانون بر این امر صراحت دارد و قطعا تخلف تهیه‌کنندگان در این زمینه، موجب خدشه در صدور پروانه نمایش، اکران و تولیدات بعدی کارگردان و تهیه کننده خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: شایسته است تهیه‌کنندگان در صورت ارایه و تمایل برای شرکت در جشنواره‌ها، بازارهای فیلم و سایر عرصه‌های بین‌المللی با معاونت نظارت سازمان سینمایی هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند تا در صورت پذیرفته شدن فیلم‌ها در جشنواره‌ها نسبت به بازبینی و صدور پروانه نمایش به موقع برای تسهیل در حضورهای بین‌المللی اقدام شود.

وی گفت: اینکه فیلمی در جشنواره‌ای نمایش داده شود و امکان حضور در اکران داخلی، چه در سینماها و چه در نمایش خانگی و سایر ساحت‌های نمایشی را نیابد، پدیده خوشایندی نیست از این رو ضروری است برای پرهیز از این امر سازندگان آثار نسبت به پایبندی به قانون و رعایت آن دقت کنند.

خزاعی با بیان اینکه قانون‌گرایی، استانداردسازی، عدالت محوری سرلوحه فعالیت‌ها و سیاستگذاری‌های سازمان سینمایی در دولت سیزدهم است، گفت: رعایت قوانین و آیین نامه‌ها اقدامی لازم برای تحقق این محورهاست که خوشبختانه، خانواده سینما نسبت به آن التزام و حساسیت دارند و باید بین قاطبه سینماگران و آن عده قلیلی که به رعایت رویه های قانونی بی‌توجه هستند تفاوت قایل شد و این مساله تعهدی بر گردن سازمان سینمایی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است