این تصور که سوره مهر با حلقه محدود افراد کار می‌کند درست نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری سوره مهر در گفتگو با صبا:

این تصور که سوره مهر با حلقه محدود افراد کار می‌کند درست نیست

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری درباره آثار سوره مهر در نمایشگاه کتاب و رویکرد این مرکز در گزینش مولفان و موضوعات توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ضمن حضور در غرفه انتشارات سوره مهر از سی‌وسومین‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. او در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا عنوان کرد: اگر توقع ما از نمایشگاه کتاب مانند دو سال قبل باشد، چیزی که من روزهای پنجشنبه و جمعه دیدم‌ حضور چشمگیری نبود اما همین که نمایشگاه حضوری کتاب پس از دوسال وقفه کار خود را آغاز کرد جای شکر دارد و امیدوارم که روزبه‌روز پررنگ‌تر باشد.

او درباره آثار ادبی سوره مهر در نمایشگاه توضیح داد: شکر خدا با اینکه در این دو سال کرونا زندگی مردم جهان را مختل کرده بود، سعی کردیم مسیر تولیدات ما متوقف نباشد، اما متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که شامل تمام ناشران می‌شود مانند مشکل کاغذ، هزینه خدمات و معرفی و جایگاه کتاب که متاسفانه خیلی خوب و شایسته به معرفی کتاب پرداخته نمی‌شود.

این شاعر خاطرنشان کرد: نظر برخی دوستان این است که عرصه دیجیتال موجب کاهش شمارگان کتاب شده است اما به نظر من با جمعیت ۸۰ میلیونی ما این موضوع درست نیست و با رویکردها و برنامه‌ریزی‌های دقیق باید این مشکلات رفع شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در بخش دیگری از گفتگو تصریح کرد: این پیش‌فرض و قضاوت نسبت به مرکز آفرینش‌های ادبی و سوره مهر وجود دارد که صرفا به آثار مربوط به حوزه انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازیم و با حلقه محدودی از شاعران و نویسندگان همکاری داریم در حالی که اگر ما مولفان و موضوعات را فهرست کنیم با افراد و موضوعات مختلف و متعددی مواجه می‌شویم.


محمدی در پایان تاکید کرد: قطعا از هر کار فاخر و شایسته‌ای که از گذر کارشناسی دوستان ما عبور کند، استقبال می‌کنیم و بی‌صبرانه منتظر آثار دوستان هستیم و چارچوبی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار آثار رعایت می‌کند، مدنظر داریم و دایره محدودی برای خودمان قائل نیستیم.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلی امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است