خوزستان میزبان دو نمایشگاهِ مهدیه ابوالحسن شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۳۶

خوزستان میزبان دو نمایشگاهِ مهدیه ابوالحسن شد

دو نمایشگاه انفرادی مهدیه ابوالحسن با نام‌های «لامکان، لازمان» و «گذار» به ترتیب از 21 و 23 اردیبشهت تا دوم خرداد در استان خوزستان برپا شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، «گذار» عنوان نمایشگاه انفرادی مهدیه ابوالحسن است که از ۲۳ اردیبهشت تا دوم خرداد ماه در گالری شوادون در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مهدیه ابوالحسن درباره نمایشگاه «گذار» توضیح داد: مدتی است که تصمیم گرفته‌ام، برپایی نمایشگاه در فضایی خارج از گالری را تجربه کنم و از این رو پس از بررسی‌های متعدد تصمیم گرفتم که نمایشگاه یک روزه «مکان، لامکان» را در فضای نیروگاه زرگان اهواز برپا کنم که پس از پیگیری‌های لازم این رویداد هنری به نمایشگاه گردانی صادق خلیفه روز ۲۱ اردیبهشت ماه در تعمیرگاه نیروگاه زرگان اهواز برگزار شد. دراین نمایشگاه مجموعه ۲۰ اثر که شامل چیدمان، مجسمه و طراحی و کاغذسازی بود به نمایش درآمد.

او درباره عنوان و وجه اشتراک آثارش با فضای نیروگاه گفت: تا زمانیکه یک اثر هنری در ذهن زیست می‌کند، در لامکان است و چنانچه خلق شود، مکانی را به وجود می‌آورد. ادامه حیات در دنیای ماده، وابسته به قرارگیری در مکانی است که با ماهیت خود هم‌ارتعاش باشد. کارخانه‌ها، زخم‌هایی هستند که ما لاجرم بر تن زمین می‌زنیم تا به حیات خود ادامه دهیم. همنشینی زخم‌ها و زیست اثر و فضا در یک نقطه، به من این امکان را داد که بیشترین همزادپنداری را با این مکان ببینم. در این نمایشگاه، من مکان و لامکان ذهن و اثر را در ارتعاشی همسو جمع کرده‌ام.

ابوالحسن همچنین درباره نمایشگاه «گذار» عنوان کرد: نمایشگاه «گذار» پنجمین نمایشگاه انفرادی من است و با این نمایشگاه همانگونه که از عنوانش برمی آید از یک مرحله کاری عبور کرده‌ام و در این نمایشگاه من مجموعه‌ای از آثار اخیرم که شامل طراحی، مجسمه، کاغذسازی است را به نمایش گذاشته‌ام. نمایشگاه «لامکان، لازمان» و نمایشگاه «گذار» هر دو از رویدادهایی هستند که برگزاری آن توسط گالری سرادی‌پور رقم خورده است.

او در بخشی از استیمنت این نمایشگاه آورده است: «آن بخش‌هایی که تراشیده، سوزانده، کنده و دور ریخته شده‌اند همان چیزیست که در آثار من از دیده نهان اما در درون ما نهفته است. این بخش‌ها به‌سان زخم‌هایی‌اند که با گذر زمان التیام یافته‌اند و من فقط آن‌ها را رو به آینه گشوده‌ام. زیرا زمان بر آینه اثر نمی‌گذارد. آینه همانا «دگرجا»یی است خارج از مفهوم زمان. دگرجایی که تو در آن «هستی» و در‌عین‌حال «نیستی». چنین ‌زخم‌هایی تنها با یادآوریشان فراموش می‌شوند.

آنچه در آثار من نمایان می‌شود حجمی است که از زخمه‌های ویرانی‌ها بقاء یافته‌ است. هر اثر نشانی از انسانی‌ است که از بقایای زخم‌ها نیرو می‌گیرد و تنها خاکستر آن به یادمان می‌آورد که چیزی زمانی وجود داشته بی‌‌آنکه باقی‌مانده‌ای از خود بر جای بگذارد. با گذر هر لحظه چیزی در ما می‌میرد و زخم‌ها و تکرار آن‌ها در لایه‌ها و آینه‌ها در آثار من گواهی بر تجربه خاکسترها هستند.

تجربه خاکسترها نه‌ فقط تجربه‌ایست از فراموشی، بلکه تجربه‌ایست از فراموش‌کردن خودِ فراموشی، تجربه‌ایست از فراموش‌کردن آن‌ چیزی که هیچ باقی‌مانده‌ای ندارد. لایه‌های زمان همچون آینه وفادار است چنانکه فقط به شما حقیقت را آشکار می‌کند. تصویری که در آینه آثار من می‌بینید بقایای زخم‌های ماست؛ زخم‌هایی که حتی گذر زمان آن‌ها را از میان نمی‌برد و همواره می‌تواند درمقام آغازی دوباره باشد.»

مهدیه ابوالحسن طراح، مجسمه‌ساز متولد ۱۳۵۹ تهران است. او تاکنون در ولتا آرت بازل سوئیس و آرت فر آنکارا ۲۰۱۹ آثارش به نمایش درآمده است. او تاکنون پنج نمایشگاه انفرادی در گالری شوادون، نیروگاه اهواز، گالری سرادی‌پور و طراحان آزاد داشته و در بیش از ۲۰ رویداد گروهی حضور داشته است.

گالری شوادون در خوزستان شوشتر، خیابان عبدالله بانو واقع شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500