بزرگداشت خسرو حکیم‌رابط در اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌‌نویسی «آماره»

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره، اختتامیه‌ نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات «آماره» ویژه‌ استاد خسرو حکیم‌ رابط به همت نشر آماره پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس (مشاهیر) مجموعه‌ تئاترشهر برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره‌ نمایشنامه‌نویسی انتشارات «آماره» با بزرگداشت خسرو حکیم رابط به دبیری محسن عظیمی و به همت نشر آماره با مدیریت فرهاد نوع‌پرست تابستان سال گذشته فراخوان خود را منتشر کرد که ۱۰۲ اثر از سراسر ایران به دبیرخانه ارسال شد. پس از حذف اسامی نویسندگان و کدگذاری آثار، در مرحله‌ نخست توسط هومن بنائی دبیر بخش ادبیات نمایشی و داستانی نشر آماره و شهرام‌احمدزاده عضو شورای سیاست‌گذاری این بخش، آثار بررسی شدند و ۲۸ اثر انتخاب شد.

آثار منتخب توسط داوران مرحله‌ نهایی فرامرز طالبی نویسنده، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و پژوهشگر، محمد یعقوبی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر و ناهید احمدیان مترجم، پژوهشگر و مدرس ارزیابی شدند تا سه اثر برگزیده در مراسم اختتامیه معرفی شوند که توسط نشر «آماره» منتشر خواهند شد.

در مراسم اختتامیه ضمن پخش بخشی از مستندی درباره خسرو حکیم رابط و رونمایی از ویژه‌نامه‌ای درباره ایشان با نام حکیم‌نامه، مقدمه‌ کتاب جدیدشان که درحال انتشار است، توسط خودشان خوانده می‌شود و چند تن از شاگردان و‌ همکاران ایشان درباره‌ آثار و تاثیرگذاری‌شان در ادبیات نمایشی سخنرانی خواهند داشت.

این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس (مشاهیر) مجموعه‌ تئاترشهر برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/