گرچه دولت کمک نمی‌کند ولی تئاتر نباید از سبد خانوار حذف شود/ حضور در «مترجم» و «شهرک کلیله و دمنه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۱
محمدرضا مالکی در گفتگو با صبا:

گرچه دولت کمک نمی‌کند ولی تئاتر نباید از سبد خانوار حذف شود/ حضور در «مترجم» و «شهرک کلیله و دمنه»

محمدرضا مالکی کارگردان و بازیگر درباره فیلم های در حال اکران، دو سریالی که به زودی منتشر می شوند و تئاتر خود توضیح داد.

محمدرضا مالکیمحمدرضا مالکی کارگردان و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری صبا درباره فعالیت های اخیر خود گفت: در حال حاضر دو فیلم «روز صفر» سعید ملکان و «مجبوریم» رضا درمیشیان را در اکران سینماها دارم.

وی ادامه ادامه: در سریال «مترجم» بهرام توکلی نیز حضور دارم که در نوبت پخش قرار دارد و احتمالا طی یکی دو ماه آینده پخش آن شروع خواهد شد. همچنین در سریال «شهرک کلیله و دمنه» خانم مرضیه برومند نیز به عنوان صداپیشه حضور دارم که پخش آن از ۳۰ اردیبهشت آغاز شده است.

کارگردان تئاتر «شکلات فرنگی» درباره این اثر نمایشی خود گفت: «شکلات فرنگی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجراهای خود را پشت سر می گذارد و فعلا تا اواسط خرداد اجرا خواهیم داشت و بعد از آن اگر بازیگران از نظر زمانی مشکلی نداشته باشند، شاید تمدید هم شود. خداراشکر استقبال مخاطبان نسبت به اجراهایی که در تالار هنر داشته ام، خیلی خوب بوده است و ما هزینه بلیت این نمایش را هم بسیار پایین درنظر گرفتیم تا افراد بیشتری بتوانند بیایند و این کار را ببینند.

بازیگر تئاتر «شیرهای خان باباسلطنه» افزود: کار به گونه ای است که خودش تماشاگر را می کشاند و به سالن می آورد. البته که محیط و موقعیت مکانی هم بسیار مهم است. از این نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شرایط خوبی به سر می برد برخلاف تالار هنر که گرچه جزو سالن های قدمت دار است، اما متاسفانه موقعیت مکانی خوبی ندارد.

وی درباره پرداختن به کار کودک و عروسکی توضیح داد: بخش عروسکی و کودک و نوجوان، بخش مورد علاقه من است. نمایش «شکلات فرنگی» پیش از کرونا تصویب شد و پارسال گفتند اگر تمایل دارید برای اجرا بیایید که کار را به تالار هنر دادیم اما نپذیرفتند بعد از آن به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دادیم که با اولین بازخوانی کار را پذیرفتند و کارهای آماده شدن برای اجرا را شروع کردیم.

محمدرضا مالکی در پایان گفت: هر چند هزینه ها بالا است اما ما باید از تئاتر حمایت کنیم و تئاتر باید در سبد فرهنگی خانوارها قرار بگیرد. این کار را باید سیستم و دولت انجام دهد که البته کمکی نمی کنند و مجبوریم خودمان به همدیگر کمک کنیم. خداراشکر که فضای مجازی وجود دارد و به تمام تئاترها کمک می کند. من فکر می کنم کرونا و ممنوعیت های آن باعث شد تا یک شوک به مخاطب وارد شود و جای خالی تئاتر را حس کند، چون در حال حاضر احساس می کنم وضعیت تماشاگر خوب شده است و تئاتر رونق گرفته است.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است