پاتریشیا لاک‌وود برنده جایزه ۲۰ هزار پوندی دیلن تامس شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۹
با نوشتن اثر مبتکرانه‌ «هیچ‌کس در این مورد صحبت نمی‌کند»؛

پاتریشیا لاک‌وود برنده جایزه ۲۰ هزار پوندی دیلن تامس شد

پاتریشیا لاک‌وود رمان‌نویس جوان آمریکایی جایزه 20 هزار پوندی دیلن تامس را برای نخستین اثرش دریافت کرد.

به گزارش صبا به نقل از گاردین، پاتریشیا لاک‌وود رمان‌نویس، شاعر و مقاله‌نویس آمریکایی، جایزه ۲۰ هزار پوندی دیلن تامس دانشگاه سوانسی را برای «نگرش بسیار شوخ و مبتکرانه‌اش از فرهنگ اینترنتی امروز» دریافت کرد.

این جایزه را که لاک‌وود برای اولین رمانش با عنوان «هیچ‌کس در این مورد صحبت نمی‌کند» دریافت کرد، هرساله به نویسنده‌ای ۳۹ ساله یا کوچکتر تعلق می‌گیرد و یکی از معتبرترین جوایز برای نویسندگان جوان به شمار می آید.

تمرکز کتاب «هیچ‌کس در این مورد صحبت نمی‌کند» بر یک راوی ناشناس است. این راوی در رسانه اجتماعی‌ای به مانند توییتر با نام «پرتال» مشهور می شود و آنجا زندگی را می گذراند.

نامیتا گوخاله رییس داوران و مدیر این رویداد، لاک‌وود را «صدای جدید شگفت‌انگیز و کاملا نو و بدیع» توصیف کرد. او تاکید کرد: پاتریشیا لاک‌وود عمیقا یک برنده به‌موقع و به جا است، صدای نسلی از نویسندگان جدید که تحت فشار مداوم اخبار و رسانه‌های اجتماعی در زمان حقیقی و واقعی بزرگ شده‌اند.

لاک‌وود که یکی از ویراستاران نشریه لندن ریویو آو بوکز است، تنها رمان‌نویسی بود که با اولین نوشته اش در فهرست نهایی جایزه بوکر ۲۰۲۱ جای گرفت. کتاب «هیچ‌کس در این مورد صحبت نمی‌کند» در فهرست کوتاه جوایز قصه زنان نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است