اینجا دست بچه‌ها به کتاب‌ها می‌رسد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۹
گفتگوی صبا با مدیر غرفه انتشارات مهرک در نمایشگاه کتاب؛

اینجا دست بچه‌ها به کتاب‌ها می‌رسد!

مدیر غرفه انتشارات مهرک که در نمایشگاه کتاب حضور دارد گفت که سعی کردند غرفه را طوری چیدمان کنند تا کودک و نوجوان به راحتی کتاب‌ها را ببینند و انتخاب کنند.

سمانه سادات حسینی مدیر غرفه انتشارات مهرک (بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا عنوان کرد: در روزهای ابتدایی استقبال مردم از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خوب است اما باتوجه به اینکه نمایشگاه پس از دو سال برگزار می‌شود برآیند ما این بود که بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

او در ادامه درباره چیدمان غرفه کودک و نوجوان مناسب این گروه سنی توضیح داد: مخاطبان ما کودکان و نوجوان هستند و مهم‌ترین نکته در خرید کتاب برای بچه‌ها این است که پدرومادرها کتاب انتخاب و هزینه آن را پرداخت می‌کنند و در این شرایط خود کودک و نیازها و علایق او خیلی دیده نمی‌شود.

این مدیر غرفه تشریح کرد: قفسه‌های کتاب معمولا بلند هستند و بچه‌ها قدشان نمی‌رسد که کتاب‌ها را ببینند و انتخاب کنند اما ما سعی کردیم در چیدمان بخش کودک و خردسال‌مان این نکته را موردتوجه قرار دهیم و با بخش نوجوان متفاوت باشد.

او درباره چیدمان غرفه کودک و نوجوان گفت: در بخش کودک تمام قفسه‌ها کوتاه و مناسب قد کودکان است تا راحت بچرخند، کتاب‌ها را ورق بزنند و انتخاب کنند. برای نوجوانان باتوجه به اینکه قدشان بلندتر است ما قفسه‌های بلندتری درنظر گرفتیم.

حسینی اظهار کرد: بچه‌ها زود خسته می‌شوند و لازم است تا بازی‌ها و مکان استراحتی برای آن‌ها درنظر بگیریم. در این فضای کوچک خیلی امکانات زیادی نداشتیم اما یکی میز و صندلی کوچک در مرکز غرفه قرار داده‌ایم تا بچه‌ها نقاشی بکشند. متناسب با بزگسالان هم صندلی‌هایی قرار داده‌ایم تا پدرومادرها کناری بنشینند و از دور به بچه‌ها نظارت کنند تا کوکان هم‌ به صورت مستقل مشغول فعالیت و بازی باشند.

مدیر غرفه انتشارات مهرک در پایان تاکید کرد: ما امسال سعی کردیم مخاطب کودک و نوجوان خود را بشناسیم و همه‌چیز را مطابق علاقه و نیاز آن‌ها تدارک ببینیم.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است