بهروز رضوی «تهیدستان» را در «کتاب شب» بازخوانی می کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵

بهروز رضوی «تهیدستان» را در «کتاب شب» بازخوانی می کند

بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» از روز شنبه 6 مهرماه تا روز پنجشنبه 11 مهرماه کتاب «تهیدستان» اثر جک لندن را بازخوانی می کند.

به گزارش خبرگزاری صبا، تنظیم رادیویی کتاب «تهیدستان» اثر مشهور جک لندن با صدای بهروز رضوی از امشب شنبه ششم مهر تا پنجشنبه یازدهم مهرماه ساعت ۲۲:۳۰ در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران بازخوانی می شود.

محمدباقر رضایی سردبیر «کتاب شب» درباره این اثر توضیح داد: جک لندن نویسنده ای بود که هیچ گاه در خانه نمی ماند و دایم در جستجوی ضعف های جامعه بود تا آن‌ها را در آثار خود منعکس کند و به مسوولان برای رفع بی عدالتی ها هشدار دهد.

وی افزود: او در چهل سال عمر خود، در حالی که تحصیلات رسمی هم نداشت، به یک نویسنده و جامعه شناس معتبر آمریکایی تبدیل شد و آثارش را سند محله های فقیرنشین و فراموش شده آمریکا و دیگر جاهایی که سفر کرد، دانسته اند. یکی از جاهایی که رفت و از فقر ساکنانش شگفت زده شد، محله «ایست اند» لندن بود. به دوستانش گفت: می خواهم بروم و با چشمان خود ببینم مردمی که در این ناحیه از بریتانیای به اصطلاح کبیر زندگی می کنند، چه عالمی دارند.

رضایی در ادامه بیان کرد: کتاب «تهیدستان» در واقع شرح سفر جک لندن به آن محله است که بسیار خواندنی و شنیدنی است و باعث شد مطبوعات رسمی آن زمان، او را نویسنده ای فضول بنامند.

گفته ای از جک لندن، پیش در آمد این برنامه است که می گوید از میان تمامی آثارم، «تهیدستان» را بیش از همه دوست دارم، زیرا هیچ کدام از کارهایم تا این اندازه از دلم بر نیامده است. این اثر درسی را ابوالفضل اتراک ترجمه و انتشارات تلاش تبریز منتشر کرده است.

شنوندگان برنامه «کتاب شب» می توانند این اثر را در ۶ قسمت ۲۰ دقیقه ای با تهیه کنندگی رضا قربانی و صدای بهروز رضوی از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، بشنوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است