نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران؛ کم‌فروغ و ناهماهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
صبا گزارش می‌دهد؛

نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران؛ کم‌فروغ و ناهماهنگ

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز 21 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا روز گذشته ۲۱ اردیبهشت ماه به طور عمومی میزبان مخاطبان خود شد.

اما روز نخست نمایشگاه کتاب با جمعیت کم و ناهماهنگی‌هایی همراه بود. ازجمله این مسائل می‌توان به آماده نبودن کارت‌های غرفه‌داران، خبرنگاران و دستگاه‌های پُز غرفه‌داران اشاره کرد که در این راستا سخنگوی نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران اعلام کرد که قرار است این مشکلات در روز دوم نمایشگاه مرتفع شوند.

از دیگر نکات قابل توجه روز نخست می‌توان به غرفه‌های خالی اشاره کرد که هنوز اثری از ناشران و کتاب‌هایشان در آن‌ها نیست و از طرفی همچنان غرفه برخی ناشران باتوجه به آغاز نمایشگاه آماده نبود و همچنان مشغول چیدمان کتاب‌ها و آماده‌سازی غرفه‌ها بودند که این مساله و رفت‌وآمدها و حمل کتاب‌ها و وسایل در راهروهای شبستان گاهی مشکل‌ساز می‌شد و حتی با انبوه کارتن‌های تلنبارشده گوشه راهرو مواجه می‌شدیم.

چیدمان نمایشگاه کتاب تهران و غرفه‌ها مانند ادوار گذشته فاقد معماری و تم خاصی است و این مساله قدیمی نوعی ناهماهنگی ایجاد کرده است و از نظر بصری حالت خوشایندی ندارد.

اما فارغ از این ماجرا غرفه برخی ناشران مطرح همچنان، حتی در اولین روز از نمایشگاه با استقبال مخاطبان مواجه بود. در این دوره با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی نیز به طور همزمان در حال برگزاری است، دستگاه‌هایی در نقاط مختلف تعبیه شده‌اند که مخاطبان می‌توانند از همان‌جا کتاب و ناشر موردنظر خود را جستجو کنند یا به طور مجازی کتاب خریداری کنند.

در محوطه نمایشگاه و مقابل بخش ناشران کودک و نوجوان نیز گروه‌های عروسکی مشغول اجرای نمایش برای کودکان بودند.

همچنین وحید جلیلی قائم‌مقام رییس صداوسیما، محسن برمهانی معاون جدید سیما و جمعی از مدیران جدید صداوسیما و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از بازدیدکنندگان نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران بودند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است