۹۲ درصد ناشران جانمایی شدند/ فروش ۴۹ هزار و ۶۹۴ نسخه کتاب در بخش مجازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷
در نشست خبری روز اول نمایشگاه کتاب مطرح شد:

۹۲ درصد ناشران جانمایی شدند/ فروش ۴۹ هزار و ۶۹۴ نسخه کتاب در بخش مجازی

قائم مقام نمایشگاه کتاب طی نشست خبری درباره جزئیات روز اول سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، عصر امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با نخستین روز سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشست خبری با حضور علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب برگزار شد.

او در ابتدای این نشست درباره جانمایی غرفه‌های اطلاع‌رسانی گفت: راهنمایان غرفه‌های اطلاع‌رسانی آخرین جایی است که مستقر می‌شوند و دوستان غرفه‌های اطلاعات تا امروز جانمایی شدند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این نمایشگاه و کم‌توجهی مخاطبان و برخی از ناشران به رعایت این موضوع اظهار کرد: ما در تبلیغات محیطی نمایشگاه بسیار بر رعایت بهداشتی پوشش ماسک تاکید و توجه داشته‌ایم و زدن ماسک را برای مخاطبان القا کردیم. تهویه های شبستان اصلی به خوبی کار می‌کنند. از فردا نیز ناظران بهداشتی بابت نزدن ماسک تذکر می‌دهند. باید توجه داشت که در نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم و استفاده نکردن تعدادی از شهروندان از ماسک مختص نمایشگاه کتاب نیست، بلکه در بسیاری از اماکن عمومی هم برخی مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

او درباره حاضر نبودن برخی ناشران در غرفه‌ها توضیح داد: برای غرفه های خودساز از سه شنبه هفته پیش و برای غرفه‌های دیگر از شنبه اطلاع‌رسانی کردیم که ناشران زودتر غرفه‌های خود را تحویل بگیرند و مشکلات ایجاد نشود اما باز هم برخی ناشران دقیقه ۹۰ آمدند و این مساله تحویل غرفه کمی باعث چالش شد. در مجموع ۲۸۰۰ ناشر در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کردند و از این تعداد ۱۱۰۰ ناشر در نمایشگاه مجازی و ۱۷۰۰ ناشر در بخش فیزیکی این نمایشگاه فعال هستند.

قائم مقام نمایشگاه اضافه کرد: تا ساعت ۱۲ شب گذشته نزدیک به ۸۰ درصد غرفه‌ها تکمیل شده‌ بودند و صبح‌ امروز حدود ۹۲ درصد ناشران غرفه‌های خود را تحویل گرفتند و آماده کردند. تمام غرفه‌هایی که وجه آن‌ها واریز شده است اما ناشران آن‌ها حاضر نشدند با سایر متقاضیان جابه‌جا می‌شود.

رمضانی درباره تحویل دستگاه‌های کارتخوان به ناشران گفت: بانک صادرات قول داده است که تا امروز این مشکل حل و تمام دستگاه‌‌های کارتخوان تحویل نشاران داده شود.

او در پایان نشست آماری از بخش مجازی نمایشگاه ارائه کرد: از صبح تاکنون ساعت ۱۷ در بخش مجازی نمایشگاه که حدود ۱۸۰ هزار کتاب در آن بارگزاری شده است. مبلغ قریب به ۴۲۰ میلیون تومان از سراسر کشور از نمایشگاه مجازی خرید شده‌است. ناشران تا کنون توانستند ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته سفارش داده‌شده را بسته‌بندی کنند و به سازمان پست تحویل بدهند. در مجموع ۴۹ هزار و ۶۹۴ نسخه کتاب در بخش مجازی فروخته شده‌است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است