جامعه تحمل فیلم‌های تلخ و ملتهب را ندارد/ شرایط سینما دارد ترسناک می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
حسین نمازی در گفتگو با صبا:

جامعه تحمل فیلم‌های تلخ و ملتهب را ندارد/ شرایط سینما دارد ترسناک می‌شود

کارگردان فیلم سینمایی «شادروان» درباره وضعیت اکران این فیلم و شرایط سینمای ایران توضیح داد.

حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی «شادروان» که در حال اکران در سینماهای کشور است، در گفتگو با خبرنگار سینما خبرگزاری صبا درباره وضعیت اکران فیلم خود در آخرین روزهای روی پرده بودن، گفت: عموما تصمیم اکران یک فیلم با تهیه‌کننده است و کارگردان بیشتر در حد نظر و مشورت دخیل است و در نهایت تهیه‌کننده که صاحب فیلم به حساب می‌آید، برای اکران تصمیم می‌گیرد. اگرچه اکران خوبی داشتیم اما ما هم فکر می‌کردیم که بهتر از این خواهد بود. در حقیقت کدام فیلم است که در مقایسه با سال‌های قبل اکران خوبی دارد؟

«شادروان» در ادامه «آپاندیس» است

کارگردان فیلم «آپاندیس» درباره ارتباط این فیلم با «شادروان» توضیح داد: «شادروان» را در ادامه فیلم «آپاندیس» ساخته‌ام. وقتی برای نوشتن و ساخت یک فیلم ایده‌ای به ذهنم می‌رسد، ۲ نکته برایم مهم است؛ اول اینکه آیا در حال حاضر مناسب جامعه است یا نه، در واقع جامعه چه چیزی را می‌طلبد؟ و نکته دوم اینکه حال خودم با آن خوب باشد. در آن موقع با «آپاندیس» حالم خوب بود و آن را ساختم و بعد این اتفاق با «شادروان» افتاد و آن را با همراهی دوستان ساختیم. با در نظر گرفتن این ۲ نکته کارهایم را انتخاب می‌کنم و می‌سازم. اینکه چقدر رفتار درستی است، نمی‌دانم اما به همین دلایل ممکن است فیلم بعدی من کاملا متفاوت باشد.

وی ادامه داد: به نظر من در حال حاضر جامعه حال و تحمل فیلم‌های تلخ و ملتهب را ندارد و قطعا خودم نیز در حال حاضر حال ساختن و حتی دیدن چنین فیلم‌هایی را ندارم.

لزوم تشکیل اتاق فکر و بررسی راهکارهای موجود

نمازی در جواب این سوال که چه راهکاری می‌تواند وضعیت اقتصادی سینما و بحرانی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند را بهبود ببخشد، بیان کرد: این سوالی است که همه در جواب دادن به آن مانده‌اند. نه در سینما و نه در هیچ حوزه‌ دیگری مثل اقتصاد کسی نمی‌داند مسایل به چه شکل پیش می‌رود. مهم‌تر از سینما، اقتصاد است و نمی‌دانم واقعا چه راه‌حلی وجود دارد که اقتصاد کشور بهتر شود. به نظرم درباره سینما هم باید یک اتاق فکر تشکیل شود و راهکارهای موجود را بررسی کنند. متاسفانه در سینمای الان تشدد آرا وجود دارد که خود این بسیار بد است به عنوان مثال در یکی از مهم‌ترین ارکان تولید و پیشبرد فیلم یعنی تهیه‌کنندگی ما چند تشکل داریم! در حقیقت هم‌صدایی در بسیاری در ارکان سینما وجود ندارد.

کارگردان سریال «حوالی پاییز» افزود: باید تمام مسایل توسط سازمان سینمایی، خانه سینما یا یک گروه مجرب به صورت دقیق آسیب شناسی شود به عنوان مثال باید بررسی شود که برگزاری یک مراسم مثل جشنواره فیلم فجر تا چه اندازه به وضعیت سینما کمک می‌کند و ممکن است چه ضررهایی داشته باشد و نمونه‌های دیگری که باید دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

حسین نمازی در پایان گفت: حقیقت امر این است که شرایط سینما دارد بسیار ترسناک می‌شود. اوضاع سینما درست نیست. اوضاع تلویزیون درست نیست. نمایش خانگی نیز دارد افول پیدا می‌کند. این در تخصص من نیست اما به نظرم باید در کل کشور یک اتفاق نظر صورت بگیرد و همه آدم‌ها چه موافق و مخالف به اتفاق نظر برسند تا بتوان در کنار همدیگر شرایط هنر را در کشور بهبود بخشید.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است